10 prostych sposobów na wzmocnienie swojego zdrowia i poprawę samopoczucia

Większą część dnia spędzasz w pracy, a każdą wolną chwilę poświęcasz obowiązkom domowym? W natłoku codziennych spraw nie masz czasu, by zadbać o swoje zdrowie? Prezentujemy 10 porad jak skutecznie wzmocnić swoje zdrowie.

 

10 prostych sposobow na wzmocnienie swojego zdrowia. Instagram Yoga Inspiration
10 prostych sposobow na wzmocnienie swojego zdrowia. Instagram Yoga Inspiration

Wyczerpujące treningi i czasochłonne diety to nie jedyne metody na poprawę swojego zdrowia. W natłoku codziennych obowiązków, warto znaleźć chwilę dla siebie i zadbać o swoje samopoczucie.

Poznaj 10 prostych sposobów na wzmocnienie swojego zdrowia i poprawę samopoczucia!

Zacznij dzień od swojej ulubionej piosenki

Podobno utwór, który jako ostatni usłyszymy przed porannym wyjściem zostaje nam w głowie na cały dzień. Przed pójściem do pracy czy na uczelnie, umil sobie poranek ulubioną muzyką.

Pamiętaj o piciu ciepłej wody z cytryną

Codziennie rano pij szklankę takiego napoju. Woda z cytryną wspomaga trawienie, oczyszcza cały układ moczowy, zwiększa odporność organizmu, wyrównuje poziom pH, oczyszcza skórę, odświeża oddech oraz pomaga w utracie wagi.

Odpoczywaj

Do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu niezbędna jest właściwa regeneracja. Odpoczynek nie oznacza lenistwa. Postaraj się przyzwyczaić do regularnych godzin wstawania i zasypiania. Każdego dnia poświęć parę minut na ćwiczenia relaksacyjne, a jeżeli znajdziesz więcej czasu, zapisz się na yogę.

Chodź na boso

Twoje stopy są podstawą ciała. W ciągu dnia są niezwykle obciążone, dlatego zdejmij buty i pozwól im „odetchnąć”. Zacznij chodzić boso po domu i wszędzie tam, gdzie możesz sobie na to pozwolić. Wpłynie to korzystnie na Twoją równowagę, krążenie, a także postawę ciała. Jeżeli narzekasz na zimną podłogę, założ grube skarpety.

Wstań

Coraz więcej osób pracuje przy komputerze. Zdarza się, że przez 8 godzin ani razu od niego nie wstają. Poświęć przynajmniej kilka minut w ciągu każdej pracującej godziny na krótki spacer po biurowym korytarzu. Częste siedzenie sprzyja wadom postawy i obciąża kręgosłup. Co więcej, zwiększa ryzyko bólu pleców, cukrzycy i zawałów serca.

Uśmiechnij się

Po prostu śmiej się każdego dnia. Nawet jeżeli nie masz powodu, udawaj. Spróbuj, gdy tylko pojawi się uczucie złości lub niepokoju. Częsty śmiech usuwa negatywne myśli i przezwycięża jesienną chandrę.

Zrób listę…

… wszystkich rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Ludzie, miejsca, aktywności, dzięki którym Twój dzień staje się lepszy. Spacer z psem, wyjście do kina, lekcje tańca, czytanie książek, gotowanie… Na ulubione zajęcie postaraj się poświęcić przynajmniej jedną godzinę tygodniowo.

Bierz zimny prysznic

Poranny zimny prysznic z pewnością skutecznie rozbudzi każdego śpiocha. To nie jedyna zaleta, tej pozornie nieprzyjemnej kąpieli. Orzeźwiający prysznic ma znaczący wpływ na poprawę naszego krążenia i wzmocnienia odporności. Taka pobudka zapewni energię na cały dzień!

Myśl pozytywnie

Na koniec każdego dnia zadaj sobie te trzy pytania i sprawdź, czy na każde z nich odpowiedziałeś pozytywnie:

1. Co zrobiłem na swojego organizmu? Jak zdrowo dzisiaj się odżywiałem?
2. Co zrobiłem dla swojego umysłu? Przeczytałem coś wartościowego?
3. Co zrobiłem dla swojej duszy? Poświęciłem chwilę na rozmowę z przyjaciółmi?

Postaw na równowagę

Przyjemne łącz z pożytecznym. Obowiązki i przyjemności przeplataj ze zdrowymi nawykami. Takimi jak te zaprezentowane powyżej!

Źródło: Daily mail Health

A jakie są Wasze sposoby na poprawę samopoczucia? Podzielcie się swoimi pomysłami i zgarnijcie wspaniałą nagrodę!

Wpis znaleziono dzięki:

- Aktywność fizyczna

- Dobre samopoczucie

- Właściwe nastawienie