Auta jak marzenie

Przy dźwięku silników, z impetem powraca seria, w której główne role odgrywają najbardziej pożądane samochody świata. Wraz z National Geographic odwiedzimy warsztat samochodowy Davida Graingera. Poznamy najlepszych specjalistów odrestaurowujących najpiękniejsze, najdroższe i najbardziej odjazdowe auta na świecie.

Auta jak marzenie

„Klasyki w warsztacie” – premiery w czwartki od 30 listopada o godz. 21:00 na National Geographic

Niezastąpiony David Grainger w swoim warsztacie samochodowym zajmuje się unikatowymi klasykami i bezcennymi zabytkami. Wraz z zespołem mechaników zamienia rdzę w złoto, odrestaurowując m.in. stworzoną ręcznie Alfę Romeo, oryginalną Shelby Cobrę czy limuzynę specjalnie skonstruowaną dla Króla Jerzego. Mężczyźni podejmują się nawet budowy repliki samochodu, który zniknął z dróg ponad 70 lat temu. Dla Graingera i jego współpracowników modyfikowanie starych aut to pasja. Jak sami twierdzą, nadawanie nowej wartości pojazdom jest uzależniające.

Oprócz pracy w warsztacie David odwiedza prestiżowe aukcje, namierza sławnego włoskiego projektanta samochodów oraz… pali gumę w Lotusie. Ekipa warsztatu korzysta z nieobecności szefa i wybiera się w podróż do południowej Kalifornii, by wziąć udział w autorodeo, czyli zawodach polegających na niszczeniu samochodów, a także rozerwać się podczas pojedynku heavymetalowców i fanów disco.

Auta jak marzenie

Odcinek 1

Premiera – czwartek 30 listopada o godz. 21:00
Poniedziałkowy poranek w warsztacie The Guild. Do pracy wraca Larry Hughes, jeden z najlepszych mechaników w firmie, zajmujący się w zmienianiem wraków w dzieła sztuki. Na miejscu czeka go ambitne zadanie – będzie budował samochód w stylu „rat rod” – z użyciem części pozostałych z innych samochodów. Z kolei Tom i Alex podejmą się renowacji wartej miliony dolarów Alfy Romeo 6c 2500 S z 1946 roku, którą jej właściciel chce pokazać w prestiżowych zawodach samochodów Pebble Beach, mających się odbyć za kilka miesięcy. Niespodziewanie jednak pojawia się problem ze zdobyciem silnika do samochodu. Czy mechanikom uda się wykonać zadanie na czas?

Odcinek 2

Premiera – czwartek 7 grudnia o godz. 21:00
Do warsztatu przyjeżdża klejnot wśród samochodów – Shelby GT350 z 1969 roku. Właściciel auta chce, żeby wyglądało ono spektakularnie, dlatego prosi ekipę Davida o poradę i przemalowanie auta. W międzyczasie, mechanicy walczą dalej z renowacją Alfy Romeo z 1946 roku, której właściciel chce przyjechać, aby ocenić postęp prac. Mężczyźnie zależy aby jego odnowiony samochód był jak najbardziej wierny oryginałowi, dlatego mechanicy dwoją się i troją, aby zadbać o najdrobniejsze detale. Ekipa The Guild zajmuje się również Plymouth Road Runnerem z 1972 roku z bardzo zaniedbanym silnikiem.

Odcinek 3

Premiera – czwartek 14 grudnia o godz. 21:00
Ikona brytyjskiej motoryzacji – Jaguar E Coupe z 1966 roku przyjeżdża do warsztatu The Guild. Jego właściciel prosi mechaników o pomoc w naprawie gaźnika, który nie działa jak powinien. Zadania podejmuje się Chris, który jest nowym członkiem ekipy warsztatu. David Grainger wybiera się na aukcję samochodów, na której zbierają się miłośnicy aut z całych Stanów Zjednoczonych, przygotowani by wydać pokaźną sumę pieniędzy na licytowane tam zarówno nowoczesne, jak i klasyczne cacka.

Odcinek 4

Premiera – w czwartek 21 grudnia o godz. 21:00
Ekipa warsztatu wpada w zachwyt, gdy do ich garażu wjeżdża prawdziwa bestia – Dodge Super Bee wyprodukowany w limitowanej edycji w 1968 roku. Właściciel prosi mechaników, by zajęli się silnikiem samochodu, podkręcając dodatkowo jego moc. Janice, partnerka życiowa i biznesowa Davida prosi załogę o naprawienie jej Chevroleta Apache Fleetside. Załoga dobrze wie, że gdy szefowa prosi o zajęcie się jej samochodem, musi być naprawiony najlepiej jak to możliwe.

Wpis znaleziono dzięki:

- Shelby GT350

- Klasyki w warsztacie

- David Grainger