Co kryje się pod lakierem Toyoty C-HR R-Tuned?

Wygląd koncepcyjnej Toyoty C-HR R-Tuned nie pozostawia wątpliwości co do celów jej twórców. Niskie zawieszenie, maska z włókna węglowego czy imponujący tylny spojler to wyraźny sygnał, że ten samochód jest naprawdę szybki. Potwierdzają to liczby – 600 KM mocy i przyspieszenie do 60 mil na godzinę w 2,9 s.

Co kryje się pod lakierem Toyoty C-HR R-Tuned?

Toyota C-HR R-Tuned zadebiutowała na zakończonych niedawno targach SEMA 2017. Wcześniej została przetestowana na torze Willow Springs Raceway, na którym udowodniła swoje niesamowite osiągi, uzyskując czas okrążenia 1 min. 25,22 s – lepszy niż supersamochody luksusowych marek, takie jak amborghini Aventador czy Porsche 911 GT3. Toyota C-HR R-Tuned jest najszybszym crossoverem na świecie, a być może także najszybszym samochodem z przednim napędem. Obecnie rozważane są plany przetransportowania jej do Europy, aby mogła podjąć próbę pobicia rekordu okrążenia na słynnym torze Nürburgring Nordschleife, ustanowiony dla samochodów z przednim napędem przez Hondę Civic Type R.

Jak powstała Toyota C-HR R-Tuned?

Samochód został zaprojektowany i zbudowany przez firmę DG-Spec na zlecenie Toyoty USA. Ekstremalną modyfikację ułatwiła platforma TNGA – jednocześnie wyrafinowana i łatwa do adaptacji. Dzięki temu w kompaktowym crossoverze znalazło się miejsce na 600-konny tuningowany silnik.

 

Specyfikacja Toyoty C-HR R-Tuned

Silnik: 2AZ-FE 2,4 l DOHC, czterocylindrowy, 16-zaworowy, wyposażony w kute korbowody i tłoki 9.0:1, zawory ssące ze stali nierdzewnej, wydechowe z inconelu, wyścigowe sprężyny zaworów, tytanowe talerzyki oporowe, wyścigowe łożyska. Silentbloki Hasport. Specjalny chwyt powietrza, turbosprężarka Garrett GTX3076R Gen II z obudową turbiny 1.06 A/R, specjalny intercooler z rdzeniem Garrett, zawór upustowy sprężarki chłodzony cieczą, sportowy układ wydechowy. Specjalna wiązka przewodów, układ sterowania silnikiem i czujniki AEM, przestawiany regulator ciśnienia paliwa, wyścigowa pompa paliwowa, dwie chłodnice oleju, wyścigowa chłodnica.

Co kryje się pod lakierem Toyoty C-HR R-Tuned?

Przekładnia

Pięciobiegowa, manualna Toyota E-series z kriogenicznie utwardzanymi i polerowanymi elementami, specjalne silentbloki Hasport, sprzęgło i koło zamachowe Centreforce, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu OS Giken Super Lock, chłodnica przekładni z wentylatorem.

Podwozie

obręcze ze stopów lekkich 9×18” z oponami 275/35 R18 Toyo Proxes RR, wyścigowe zawieszenie z coiloverami Motion Control z zewnętrznymi zbiornikami i sprężynami Vogtland, regulowane tylne wahacze Progress Technology i regulowany tylny stabilizator poprzeczny. Czterotłoczkowe przednie hamulce Brembo z tarczami 355 mm i wyścigowymi klockami G-Loc, przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej.

Zewnętrze

Wentylowana pokrywa silnika Kaminari z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym, specjalne przednie i boczne tamy powietrzne oraz regulowany przedni rozdzielacz, regulowane tylne skrzydło z klapką Gurneya, specjalnie zaprojektowana winylowa dekoracja.

Wnętrze

Co kryje się pod lakierem Toyoty C-HR R-Tuned?

Specjalna, wspawana ośmiopunktowa klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele Corbeau z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa G-Force Pro Series, tablica przyrządów Racepak IQ3 z rejestracją danych oraz czujniki VNET.