Opalanie a antykoncepcja

Obcasy.pl Forum ZDROWIE I URODA Opalanie Opalanie a antykoncepcja

  • Autor
    Treść

  • netinka
    • Tematów: 25
    • Odp.: 188
    • Zapaleniec

    Hej:), czytałam, że nie można opalać się kiedy bierze się tabletki, gdyż mogą wyskoczyć białe plamy:/.

    od 2 lat nie poszlam na solarium. A teraz usłyszalam od kolezanki, że ona bierze i sie opala i nie ma problemu, mówi że tak piszą. Myslalam ze od jednego opalania mogą się te plamy pojawić, ale chyba jedno, czy dwa opalania nie zaszkodzą.

    A jak to jest z Wami, opalacie się i bierzecie tabsy?


    iga
    • Tematów: 20
    • Odp.: 916
    • Zasłużony

    Ja brałam tabsy i chadzałam na solarium…tak od czasu do czasu żeby ciałko wygrzać. I wszystko było OK.
    Najlepiej zapytaj o to przy okazji swojego „dowcipnego” 😆 doktora..


    Myszka19
    • Tematów: 33
    • Odp.: 2200
    • Ekspert

    Ja chodzę na solarium, biore tabletki i nic mi nie ma 😛


    muszka_bzzz
    • Tematów: 2
    • Odp.: 611
    • Zasłużony

    Ja tez jak chodze d czasu do czasu na solarium to nic mi nie jest. Ale jak ostatnio spedzilam tydzien nad morzem praktycznie codziennie sie opalajac, to owszem niestety pojawily mi sie. Na szczescie wraz z opalenizna zniknely


    Myszka19
    • Tematów: 33
    • Odp.: 2200
    • Ekspert

    [usunięto_link] wrote:

    Ja tez jak chodze d czasu do czasu na solarium to nic mi nie jest. Ale jak ostatnio spedzilam tydzien nad morzem praktycznie codziennie sie opalajac, to owszem niestety pojawily mi sie. Na szczescie wraz z opalenizna zniknely

    😯 o kurde.. a ja za rok chce się wybrać do Egiptu lub Tunezji.. nie strasz.. 😛 a z tabletek nie mogę zrezygnować akurat wtedy.. bo z Tomciem pojade.. Nie byłby zadowolony raczej 😛


    Meg77
    • Tematów: 2
    • Odp.: 193
    • Zapaleniec

    jak brałam pigułki (obecnie nie, bo jestem sama no i nie mam takiej potrzeby) to bez względu na to, czy od czasu do czasu wybrałam się do solarium czy też dniami wylegiwałam się plaży – żadnych plam nie miałam :)


    muszka_bzzz
    • Tematów: 2
    • Odp.: 611
    • Zasłużony

    No nie chcialam nikogo straszyc 😀 Mysle ze to nie powinno byc powodem odwolania wyjazdu, ale niestety tabletki anty wywoluja fotouczulenie. Wszystkiemu winne sa progestageny w nich zawarte. Przyspieszaja one uwalnianie melaniny no i jak dodamy do tego promienie UV, drugi czynnik przyspieszajajcy jej uwalnianie. No dlatego rozne bywaja pozniej efekty opalania.


    Naomi
    • Tematów: 1
    • Odp.: 170
    • Zapaleniec

    @Onione wrote:

    Mogą występować plamy, ale raczej barwnikowe- czyli o ciemnym zabarwieniu. Ja tak miałam po Cilest.

    ja tez ! 😈


    buska
    • Tematów: 0
    • Odp.: 4
    • Początkujący

    od kilku lat biorę tabsy, opalam się i jest wszystko ok. Gdyby kobiety biorące tabsy nie mogły sie opalać plaże byłyby puste:) jedno z drugim nie ma nic wspólnego.


    zosienka_g
    • Tematów: 4
    • Odp.: 76
    • Stały bywalec

    a ja powiem Wam ze może się tak zdarzyć;/siostra miała taki problem, tylko nie chodziła na solaruim a wyskakiwały jej plamy od słońca, okazało się że od tabletek zmieniła było lepiej, więc ostrożnie lepiej się dowiedzieć niż później męczyć jak to zatuszować


    E-Rzecznik 217
    • Tematów: 0
    • Odp.: 1
    • Początkujący

    Zmiany skórne mogą pojawić się w czasie stosowania antykoncepcji, choć ich częstotliwożć występowania jest mała. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, u której z pacjentek takie zmiany wystąpią. Zależy to głównie od indywidualnej skłonnożci do powstawania zmian skórnych. Czężciej pojawią się one w grupie kobiet z jasną karnacją, licznymi pieprzykami i piegami. U kobiet, które często się opalają i jednoczeżnie stosują hormonalną antykoncepcje mogą pojawić się przebarwienia o charakterze plam pigmentacyjnych, przejażnień, ale także do różnego rodzaju podrażnień skóry: czerwonych plamek, występowania rumieni, bolesnożci miejsc wystawionych na działanie słońca. W takich przypadkach wskazana będzie konsultacja dermatologiczna i następnie ginekologiczna “ w ostatecznożci nawet rezygnacja z hormonalnej terapii doustnej.

    Odpowiedzi na w/w pytania nie są lekarskimi poradami specjalistycznymi, mają wyłącznie charakter informacyjny i w żaden sposób nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.


    gustawS
    • Tematów: 0
    • Odp.: 3
    • Początkujący

    Mi nigdy nic nie bylo..


    Margaritta
    • Tematów: 0
    • Odp.: 3
    • Początkujący

    Lepiej się jednak zapytać jakiegoż lekarza 😉


    EwaEwka
    • Tematów: 0
    • Odp.: 30
    • Bywalec

    Pierwsze słyszę, raczej nie powinno Ci nic być 😕 Ja nie miałam nigdy żadnych problemów, ani moje koleżanki.


    anulka210
    • Tematów: 1
    • Odp.: 21
    • Bywalec

    Mi nic nie było po tabletkach i opalaniu w solarium lecz po opalaniu nad morzem niestety mam plamki lekkie.

Musisz się zalogować by napisać odp.