Kampania Google Ads – podstawy i pierwsze kroki

W Internecie swoje towary i usługi można promować na bardzo wiele sposobów, ale najefektywniejsze i najszybsze wyniki mogą zaoferować jedynie kampanie Google Ads.

Kampania Google Ads – podstawy i pierwsze kroki

Niniejszy artykuł to doskonała propozycja dla wszystkich tych osób, które chcą dowiedzieć się w jaki sposób można wykorzystać potencjał linków sponsorowanych do promowania swojego biznesu.

Co warto wiedzieć na starcie?

Uruchomienie własnej kampanii Google Ads jest bardzo proste, dzięki czemu z jej dobrodziejstwa może skorzystać praktycznie każdy. Przy dużym budżecie na reklamy warto jednak skorzystać z pomocy doświadczonej agencji. Korzystając z pomocy specjalistów nie ma obaw, że pieniądze są marnowane. Warto wspomnieć również i o tym, że reklamy Google Ads wyświetlają się nie tylko w wynikach wyszukiwarki Google, ale również w popularnym serwisie YouTube i na różnorodnych stronach internetowych, które współpracują z Google. Aby stworzyć nowe kampanię Google Ads potrzebne jest konto pocztowe w Gmail, dzięki któremu będzie można zalogować się do ads.google.com.

Główny cel kampanii Google Ads

Przed uruchomieniem pierwszej kampanii Google Ads warto dokładnie określić swoje cele. To właśnie dzięki nim będzie można wybrać optymalne metody realizacji i osiągnąć upragniony cel. Dla większości firm głównym celem będzie oczywiście zwiększenie poziomu sprzedaży, ale pamiętać należy również i o tym, że w niektórych przypadkach ważniejsze mogą być zupełnie inne cele. Dzięki kampanii Google Ads można na przykład zwiększyć listę mailingową.

Cenne porady na start

Przy pierwszych kampaniach popełnia się sporo błędów, dlatego też nie warto wydawać dużych pieniędzy. Po zdobyciu rozeznania i wybadaniu danej branży można stopniowo zwiększać budżet prowadzonych kampanii. W działaniach marketingowych zawsze trzeba być cierpliwym. Kampanie Google Ads pozwalają na bardzo wiele, ale na samym początku warto postawić na najprostsze rozwiązania. Po zdobyciu pewnego doświadczenia będzie można korzystać z bardziej skomplikowanych funkcjonalności.

Wybór frazy kluczowej

Przed stworzeniem pierwszej kampanii Google Ads warto poświęcić nieco czasu, aby wybrać najlepsze słowa kluczowe, które będą generować największy ruch na stronie. W dużej mierze to właśnie wybór dobrych fraz jest kluczem do sukcesu. Odpowiednimi narzędziami można sprawdzić nie tylko, które słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników, ale również na jakie frazy pozycjonują się nasi najwięksi konkurenci. Przy mniejszym budżecie warto skupić się na słowach kluczowych z tzw. „długiego ogonu”, które w tym konkretnym przypadku sprawdzą się najlepiej.

Wysokiej jakości reklamy

Aby kampanie Google Ads odniosły sukces niezbędne jest oczywiście przygotowanie porządnej reklamy, która zwróci uwagę potencjalnych klientów i zachęci ich do działania. Reklamy tekstowe i graficzne muszą być bardzo precyzyjne i unikalne. Poszczególne treści powinny być idealnie dopasowane do strony sprzedażowej. Warto postawić na prosty i zrozumiały język, którym posługują się nasi potencjalni klienci. W reklamie warto zaznaczyć nie tylko co sprzedajemy, ale również jakie są zalety danego produkty i dlaczego warto postawić właśnie na niego.