Kanapka inaczej, ale jaka smaczna!

Dzień przeciętnej Polki zazwyczaj zaczyna się od kanapki. W badaniu „Style śniadaniowe wśród Polek”, większość respondentek wskazała, że w dni powszednie wybiera właśnie ten rodzaj dania.

kanapka inaczej
Kanapka inaczej, ale jaka smaczna!

Poranny posiłek jest zazwyczaj komponowany na bazie czterech grup produktów: wędlin,
pieczywa jasnego i ciemnego oraz sera żółtego.


Kanapka z pastą śliwkową i pieczonym indykiem w marynacie ze śliwek kalifornijskich

2 porcje, czas przygotowania: 35 minut+ czas marynowania

Składniki:

  • ½ szklanki śliwek kalifornijskich
  • 4 kromki ciemnego pieczywa pełnoziarnistego
  • kolendra i kumin
  • starty imbir
  • pierś z indyka
  • czosnek
  • masło

Sposób przygotowania:

  1. Kolendrę i kumin krótko prażymy na suchej patelni, aż ziarenka zaczną pachnieć. Następnie ucieramy je w moździerzu, dodajemy sól, pieprz i kurkumę. Mieszanką nacieramy pierś z indyka i odkładamy do lodówki. Śliwki i starty imbir zalewamy wrzątkiem i odstawiamy, aż śliwki zmiękną na 15 minut.
  2. Do rękawa do pieczenia przekładamy indyka, zalewamy płynem spod śliwek i dorzucamy owoce. Całość można wstawić do lodówki na noc, żeby się zamarynowała.
  3. Następnie wstawiamy do pieca nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok. 35 minut. Odstawiamy do wystudzenia.
  4. Śliwki na pastę zalewamy wodą, krótko podgrzewamy i odcedzamy. Czosnek przeciskamy przez praskę i razem z ketchupem, sosem sojowym i pieprzem dodajemy do śliwek. Miksujemy blenderem na pastę.
  5. Kromki pieczywa smarujemy masłem, układamy listki sałaty, na to plaster pieczeni z indyka. Całość smarujemy 1-2 łyżeczkami pasty i przykrywamy druga kromką pieczywa.

Przepis autorstwa Mariety Mareckiej

Wpis znaleziono dzięki:

- Pasta z indyka

- Pyszna kanapka

- Zdrowa dieta