Michael Kors rezygnuje z naturalnych futer!

Michael Kors Holdings Limited, międzynarodowa grupa oferująca modę z najwyższej półki, poinformowała dziś o rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich ubraniach i dodatkach.

Michael Kors rezygnuje z naturalnych futer!

Ich produkcja będzie stopniowo wygaszana do grudnia 2018 roku. Wraz z tą decyzją flagowe marki z portfolio grupy, czyli Michael Kors oraz Jimmy Choo, przystąpiły do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer).

– Jest mi niezmiernie miło oficjalnie ogłosić zobowiązanie naszej firmy do rezygnacji z używania prawdziwych futer w kolekcjach marek Michael Kors oraz Jimmy Choo. Ta decyzja oznacza nowy rozdział w działalności grupy, która będzie nadal wykorzystywać innowacyjne materiały, rozwijając swoją ofertę w tym kierunku – powiedział John D. Idol, prezes i dyrektor generalny Michael Kors Holdings Limited.

Coraz więcej przedstawicieli świata mody odrzuca naturalne futra jako zbędny luksus. Jest to podyktowane zarówno dobrem zwierząt hodowanych w warunkach powodujących ich ogromne cierpienie, jak również troską o środowisko naturalne zanieczyszczane przez fermy i zakłady zajmujące się obróbką futer.

– Postęp technologiczny pozwala obecnie na tworzenie luksusowej mody bez użycia naturalnych futer. Całą gamę tych możliwości zaprezentujemy w lutym podczas naszego najbliższego pokazu” – wyjaśnił Michael Kors, założyciel i projektant marki.

Czym jest program „sklepy wolne od futer”?

Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) to międzynarodowy program prowadzony obecnie w ponad 20 krajach na całym świecie. Jego celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem tej inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca różnorodne organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

– Ogromnie nas cieszy, że kolejne światowe marki rezygnują z używania naturalnych futer, wyznaczając w ten sposób modowe standardy, które warto naśladować. Rynek odzieżowy zmienia się na bardziej etyczny, uwzględniający dobro zwierząt, ludzi oraz przyrody. Z pewnością nie bez znaczenia jest tu głos konsumentów. Badania opinii pokazują, że aż 66% Polaków popiera wprowadzenie zakazu hodowli na futra. Tak więc etyczny skład odzieży jest istotny dla 2/3 społeczeństwa, a zawartość futer może być powodem do rezygnacji z zakupu – tłumaczy Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Które marki zrezygnowały już z używania prawdziwych futer?

Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas zrezygnowali z używania prawdziwych futer w swoich produktach są m.in. GUCCI, Armani, Yoox Net-a-Porter, Stella McCartney, Ralph Lauren oraz Hugo Boss. Program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza obecnie ponad 800 marek odzieżowych z całego świata. Polski rynek reprezentują m.in. Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay znajdujące się w portfolio firmy LPP, Solar, PROSTO, a także popularne marki streetwearowe i mniejsze brandy z modą alternatywną oraz uznani projektanci, m.in. Risk made in Warsaw, YES TO DRESS, Kozacki Mops, NENUKKO, Anna Dudzińska i Viola Śpiechowicz.

Pełna lista marek wolnych od futer znajduje się na międzynarodowej stronie programu furfreeretailer. Firmy zainteresowane dołączeniem do inicjatywy mogą dołączyć za pośrednictwem strony stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

Stowarzyszenie Otwarte Klatki powstało w 2012 roku, obecnie działa w kilkunastu miastach Polski oraz zagranicą. Jego celem jest walka o poprawę losu zwierząt hodowlanych. Otwarte Klatki dokumentują warunki chowu przemysłowego, publikują raporty ze swoich śledztw i lobbują na rzecz lepszej ochrony zwierząt hodowlanych. Stowarzyszenie realizuje i realizowało kampanie na rzecz zakazu hodowli zwierząt na futra, wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, zniesienia transportu długodystansowego zwierząt, czy zaprzestania okaleczania młodych prosiąt. Prowadzi też kampanie promujące dietę roślinną zarówno wśród firm, jak i konsumentów. W ramach projektu EA Funds Otwarte Klatki zostały uznane za jedną z najskuteczniejszych organizacji prozwierzęcych na świecie.