Moda na ćwiczenia z obciążeniem wśród kobiet

Z każdym dniem widać coraz większe zainteresowanie typowym treningiem siłowym wśród kobiet. Na szczęście przekonanie pań o tym, że trening z obciążeniem stwarza zagrożenie zbyt rozbudowanej i umięśnionej sylwetki z dnia na dzień słabnie.

moda-na-cwiczenia
Moda na ćwiczenia z obciążeniem wśród kobiet

Taka forma treningu pozwala na ukształtowanie pięknej kobiecej figury. Liczne narzędzia pozwalają trenerom personalnym wspierać aktywność kobiet. Aplikacja Bodymanager to idealne rozwiązanie, wspierające działania wszystkich specjalistów z branży fitness.
Przyglądając się temu, co wpływa na zmianę dotychczasowej opinii i co możemy uzyskać dzięki treningowi oporowemu, możemy zauważyć wiele znaczących aspektów. Tu wiedza trenera personalnego jest kluczowa.

1. Istotne jest określenie, czym właściwie jest trening oporowy

Trening oporowy inaczej zwany treningiem siłowym, to trening ukierunkowany na zwiększenie siły i masy mięśni. W parze z tymi benefitami idzie także zwiększenie wytrzymałości oraz poprawa metabolizmu organizmu. Dobrze dobrane obciążenie pozwoli na odpowiednie pobudzenie włókien mięśniowych i zmuszenie ich do cięższej pracy. To wpływa na zwiększenie masy oraz gęstości naszych mięśni a co za tym idzie, poprawę wyglądu ciała poprzez ujędrnienie skóry i nadanie sylwetce odpowiedniego kształtu. Jeśli przeszkadza nam „luźna skóra” na ramionach, cellulit lub kształt pośladków, to rozwiązaniem jest właśnie trening siłowy a nie godziny spędzone na maszynach cardio. Odpowiednio dobrany zestaw ćwiczeń i dostosowana do nich dieta dzięki aplikacji Bodymanager zapewni efekt smukłej i wysportowanej sylwetki.

2. Sztanga vs bieżnia

Czas spędzony na bieżni, rowerku czy innym sprzęcie cardio powinien być jedynie uzupełnieniem treningu siłowego ukierunkowanego na kształtowanie sylwetki, a nie jego podstawą. Ćwiczenia cardio pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, ale nie uzyskamy dzięki nim jędrności i kształtu. Tu pojęcie „chudy otyły”, gdy szczupła sylwetka jest jedynie pozorna, nabiera drugiego znaczenia. Godziny spędzone na urządzeniach cardio oraz bardzo niskokaloryczna dieta, doprowadzają do stanu, w którym nasz organizm chętnie pozbywa się tkanki mięśniowej, ale tkanka tłuszczowa spala się dość opornie, lub w skrajnych przypadkach – wcale.

3. Kobiety nie chcą wyglądać jak mężczyźni!

I nie będą. Za rozbudowę tkanki mięśniowej odpowiedzialne są nasze hormony. Układ hormonalny kobiet bardzo różni się od tego u mężczyzn. Najbardziej anabolicznym hormonem (tym od mięśni) jest testosteron. To on stymuluje syntezę białek mięśniowych i w dużej mierze odpowiedzialny jest za budowanie tkanki mięśniowej. W związku z tym, że kobiety mają mało testosteronu w porównaniu do płci męskiej, nie grozi im nagła rozbudowa mięśni. Panowie mają doskonałe warunki do budowania mięśni, paniom przychodzi to nieco trudniej. Tak nas ukształtowała natura i tego nie zmienimy, z wyłączeniem przypadku, w którym sięga się po środki farmakologiczne. W rzeczywistości zbudowanie „męskiej sylwetki” przez kobietę ćwiczącą amatorsko jest niemożliwe. Za to zbudowanie sylwetki fit (nie mylić z sylwetką „skinny”), jest jak najbardziej realne.

To, co obserwujemy od jakiegoś czasu, to przede wszystkim wzrost zainteresowania ćwiczeniami siłowymi u kobiet. Tu media odgrywają znaczącą rolę. Na każdym kroku spotkać można zapewnienia o benefitach płynących z takiego rodzaju aktywności fizycznej. W związku ze zwiększonym zapotrzebowaniem, właściciele klubów fitness przygotowują odpowiednią ofertę zajęć grupowych, a producenci sprzętu siłowego uwzględniają w swoich produktach preferencje i wymagania płci pięknej. Dlatego tak istotna dla trenerów personalnych jest aplikacja Bodymanager, która wspiera ich działania w codziennej pracy. To ważne, by każda z grup sięgających po trening z obciążeniem, czuła się pewnie i bezpiecznie, a aplikacja to zapewnia. Trening siłowy to nie tylko ciekawa forma aktywności fizycznej, ale także sposób na piękną i kobiecą sylwetkę.

Wpis znaleziono dzięki:

- Aplikacja Bodymanager

- Ćwiczenia dla kobiet

- Ćwiczenia z obciążeniami