Nawyki treningowe – czego unikać?

Marzysz o idealnej sylwetce. Rozpoczynasz przygodę z siłownią, starasz się, a efektów wciąż brak? Istnieją dwa powody, dla których tak się dzieje.

Nawyki treningowe – czego unikać?

Pierwsze – źle wykonujesz poszczególne elementy treningu. Drugie – podczas rutynowych ćwiczeń przestajemy zwracać uwagę na szczegółu. Ich pominięcie powoduje, iż całość ćwiczeń nie przynosi pożądanych efektów.

Musisz pamiętać, że o odpowiednią sylwetkę dba się 24 godziny na dobę. Kilka godzin spędzonych w tygodniu na siłowni nie wystarczy, by wyglądać jak modelka. Równie istotna jest dieta. Odpowiednia jakość produktów, których używasz w kuchni ma znaczenie. Warto też dokładniej przyjrzeć się swoim nawykom żywieniowym. Do tego wszystkiego dochodzi dzisiejszy tryb życia. Ciągły pośpiech i brak ruchu nie sprzyjają budowaniu odpowiedniej sylwetki.

Poniżej przedstawiam listę drobiazgów, które mogę rujnować produktywność treningów.

Tylko jeden batonik

Brak regularnych posiłków sprzyja podjadaniu drobnych smakołyków. Ciężko uwierzyć, iż mały batonik może zrujnować wielomiesięczne treningi. Jedna sztuka nie zrobi ci krzywdy, ale regularne jedzenie słodkości na pewno nie pomoże zgubić dodatkowych kilogramów.

Sportowy apetyt

Spędzasz długie godziny na siłowni. Po skończonym treningu czujesz satysfakcjonujące zmęczenie i wilczy głód. Pierwsze kroki, które stawiasz po powrocie do domu, kierują cię do kuchni. I nie ma w tym nic złego. Pamiętaj jedna o odpowiednim posiłku. Czyli takim, który doda organizmowi siły, ale i jednocześnie nie obrudzi twojego treningu w niwecz.

Miarowość

W całym tygodniu znajdziesz 1/2 dni na trening. Resztę czasu spędzasz za kierownicą, przy biurku lub na kanapie. Brak systematyczności nie pomaga w zdobyciu idealnej sylwetki. Twoje mięśnie rozleniwiają się, a ich elastyczność maleje. Nie wspominając o słabym krążeniu.

Nawyki treningowe – czego unikać?

Do piekła ze stresem

Nie od dziś wiadomo, że stres jest wrogiem człowieka. Przyczynia się do osłabienia formy, zaburzeń odżywiania i spadku sił witalnych. Do tego rozregulowuje twój sen, który przy intensywnych treningach jest kluczowym elementem regeneracji.

Pijesz zbyt mało

Podczas aktywności fizycznej tracisz wodę, a wraz z nią mikroelementy. Dlatego niezwykle istotne jest jej uzupełniania. Każdego dnia powinnaś wypić około 2 litrów wody niegazowanej. Nawodniony organizm pracuje sprawniej, a co za tym idzie – twój trening będzie sprawniejszy.

Złe odżywianie na co dzień

Regularne, a do tego odpowiednie odżywianie może zdziałać cuda. Najlepsza droga do wymarzonej sylwetki to dieta połączona z ćwiczeniami. Możesz sobie pozwolić na drobne ustępstwa, ale uważaj, aby nie stały się one elementem twojej codzienności.

Telefoniczny rywal

Aktywne zajmowanie się smartfonem (rozmowa telefoniczna, pisanie smsów, przeglądanie Facebooka, etc.) powoduje, że ćwiczysz mniej efektywnie oraz mniej koncentrujesz się na wykonywanych czynnościach. Badacze zaobserwowali, że telefon powoduje spadek wydolności podczas treningu.

Nawyki treningowe – czego unikać?

Za wysokie ambicje

Za częste treningi też nie są dobre. Organizm potrzebuje czasu na regeneracje. Intensywnych treningów nie powinno być więcej, niż 3 w tygodniu, a pomiędzy nimi powinny być lekkie, mniej forsujące aktywności. Długość treningów również powinna być optymalna – zbyt długie nie przysłużą się wcale budowanej formie.

Nie daj się pokonać takim drobnostkom. Mają one duży wpływ na efektywność wykonywanych ćwiczeń, ale nie są też nazbyt trudne do zniwelowania. Warto poświęcić trochę czasu i uwagi poszczególnym punktom, aby cieszyć się idealną sylwetką.

Wpis znaleziono dzięki:

- Nawyki

- Trening

- Dieta