Niedobór wapnia nie tylko u dzieci

Wśród dużej części społeczeństwa istnieje przekonanie, że o prawidłowy stan wapnia we krwi powinny dbać tylko dzieci i młodzież. – To nieprawda. Wapń jako jeden z podstawowych budulców organizmu powinien być mu dostarczany na odpowiednim poziomie przez całe życie.

Niedobór wapnia nie tylko u dzieci

Niedobory tego składnika mineralnego mogą przyczyniać się do osteoporozy, nadciśnienia czy zaburzenia pracy układu nerwowego – ostrzega Agnieszka Piskała, dietetyczka. Dlaczego wapń jest taki ważny i jak dostarczać go do organizmu?

Budowniczy organizmu – wapń

Jak powszechnie wiadomo wapń jest podstawowym elementem budulcowym szkieletu człowieka. Jego odpowiedni poziom umożliwia realizację procesu mineralizacji kości, który zachodzi przede wszystkim do 25 roku życia. – Badania wskazują, że przewlekłe niedobory wapnia występują w diecie 51% dzieci, a nieodpowiednio przeprowadzony proces mineralizacji kości może spowodować osteopemię lub osteomalację (zrzeszotowienie) kości – zauważa Piskała. To dlatego tak ważne jest, aby dzieci spożywały posiłki bogate w ten składnik mineralny.

Niestety, z badań GUS wynika, że jedynie 20% dzieci w wieku szkolnym spożywa odpowiednią ilość mleka i produktów nabiałowych bogatych w wapń. Chcąc odmienić ten trend należy przeanalizować dotychczasowe odżywianie najmłodszych i wprowadzić niezbędne zmiany, aby mogli prawidłowo się rozwijać .To prawda, że wapń jest niezmiernie istotny dla prawidłowo funkcjonującego orgazmu u dzieci, ale nie można lekceważyć jego znaczenia dla procesów, które zachodzą w dorosłym ciele. Jego niedobory mogą prowadzić do zaburzenia krzepnięcia krwi, zaburzenia rytmu serca czy bólów mięśni – radzi Piskała, popularna dietetyczka.

Odpowiednie spożywanie wapnia

Aby ustrzec się wielu groźnych skutków niedoboru wapnia w organizmie należy dbać o odpowiednią dietę i spożywać produkty, które są bogate w ten składnik. Doskonałym rozwiązaniem jest spożywanie wapnia razem z witaminą D.

Odpowiednie stężenie witaminy D ułatwia wchłanianie wapnia. Szczególnie polecam spożywanie kawy zbożowej, która dostarcza nam w tym samym momencie obu tych składników. Produkt ten oprócz wapnia, zawiera zwiększoną dawkę witaminy A, C i D, które również mają wielki wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Picie kawy zbożowej z wapniem i witaminami wpływa również na prawidłowe funkcjonowanie oczu. Jej spożywanie jest polecane szczególnie osobom, które obciążają oczy częstą i długą pracą przed komputerem.Witaminę A, wpływającą na nasz wzrok, należy spożywać w czasie posiłku lub po posiłku, bo wtedy jest ona najlepiej przyswajalna, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest spożywanie jej w postaci żywności wzbogaconej – podsumowuje Agnieszka Piskała.

Kawa zbożowa źródłem wapnia

Każda osoba, niezależnie od wieku, powinna dbać o odpowiedni poziom wapnia w swoim organizmie. Jednym z doskonałych źródeł tego składnika jest kawa zbożowa z dodatkiem wapnia i witamin, która może być smacznym elementem naszego codziennego jadłospisu. To doskonały pomysł na łączenie przyjemności picia kawy z jej pożytecznym działaniem na nasz organizm.

Wpis znaleziono dzięki:

- Wapń

- Witaminy i minerały

- Zdrowy organizm