Nowa ekskluzywna marka samochodu DS w Polsce

Inauguracja warszawskiego salonu była okazją do zaprezentowania ambicji Marki, ale przede wszystkim jej przyszłego zaangażowania w sztukę, design i modę.

ds nowa marka226 maja przy Alei Krakowskiej 206 w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja pierwszego w Polsce salonu DS. Otwarcia uroczystości, która z racji ambicji francuskiej marki miała bardzo awangardową oprawę
dokonał Dyrektor marki DS w Polsce – David Guerin oraz Piotr Borowiecki – Dyrektor salonu DS.

Francuska marka DS usamodzielniła się 1-go czerwca 2014 roku. Wykorzystuje całą wiedzę inżynierską i
know-how Grupy PSA, pielęgnuje geny odwagi w zakresie stylu i rozwiązań technologicznych przekazane
przez kultowy i awangardowy model DS19 z 1955 roku.

Ambicją Salonu DS jest bowiem zapoczątkowanie cyklu inicjatyw kulturalnych i uczynienia z salonu przestrzeni osobliwych wydarzeń artystycznych, płaszczyzny, gdzie będzie można przeżywać niebanalne wystawy, pokazy oraz współpracować z awangardowymi twórcami. Marka DS chce otwierać nowe horyzonty nie tylko w śmiałej wizji projektowanych samochodów, ale także myśleć postępowo i wyznaczać trendy, co znalazło odbicie w formule wydarzenia i podjętych na nim kwestii.

Podczas uroczystości spotkali się przedstawiciele różnych dziedzin życia. Dialog prowadzony na temat
przenikania sztuki do rozmaitych sfer aktywności, w tym przestrzeni publicznej oraz angażowania
awangardowych myśli w pracę poszczególnych artystów podkreślił aspiracje producenta. DS chce być
marka pionierską, postępową, która wytycza szlaki. W dyskusji i prezentacji awangardowych projektów wzięli
udział Piotr Nowicki – Prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Małgorzata Kuciewicz – architekt z
Grupy Projektowej CENTRALA, Joanna Klimas – projektantka mody oraz Agnieszka Kranich – przedstawiciel szwajcarskiej firmy Vitra projektującej nowoczesne meble i akcesoria.

Podczas wydarzenia, dzięki uprzejmości Prezesa Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej – Piotra Nowickiego
zaprezentowana została „Kontynuacja tradycji pokazania awangardy w salonach automobilowych”. W
tych okolicznościach odbyła się prezentacja projektów podejmujących awangardowy koncept:
Zrekonstruowana makieta modelu Rampowca z 1925r. – CENTRALA GRUPA PROJEKTOWA –autorstwa Józefa Malinowskiego z 1925 roku: mieszkalnego galeriowca z garażami na wszystkichpoziomach. Projekt prezentowany był w czasopiśmie Praesens, a potem zapomniany. Do dzisiaj projekt ten jest nowatorski na skale światową,
– Organiczna geometria, prezentacja rzeźby – TOMASZ GÓRNICKI
– Projekt specjalny dla marki DS stworzony przez Joannę Klimas – Marka DS zainspirowała projektantkę do nakreślenia śmiałej linii, czerpiącej z klasyki, lecz wybiegającej ponad trendy, na wyżyny bezkompromisowej elegancji
– Wystawa projektów mebli firmy VITRA, której misją jest poprawa jakości domów, biur i przestrzeni publicznej poprzez wykorzystanie sił wzornictwa.