Stać Cię na sukces!

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem #StaćMnieNaSukces. Jej organizatorem jest Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, a jej głównym celem uświadomienie kobietom, że nazbyt często ulegają stereotypom, które ograniczają je w drodze do samorealizacji.

Stać Cię na sukces!

W przedsięwzięcie zaangażowały się do tej pory, m.in.: Dorota Wellman, Grażyna Torbicka, Karolina Szostak, Małgorzata Marczewska, Agata Młynarska, Tatiana Mindewicz-Puacz, Magdalena Rigamonti, Paulina Smaszcz–Kurzajewska, Beata Tadla, Omenaa Mensah, Gabi Drzewiecka, Olga Kwiecińska i wiele, wiele innych kobiet. A to dopiero początek.

Tak myślą Polki

Stać Cię na sukces!

Z badania przeprowadzonego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką na próbie 700 Polek wynika, że: ponad połowa kobiet (56%) przyznaje się do wyrzutów sumienia, kiedy chce zostać w pracy kosztem czasu z rodziną, 70% kobiet rezygnuje z czasu tylko dla siebie, bo uważa, że rodzina jest ważniejsza i tylko niespełna 8% kobiet odczuwa pełen komfort podczas realizacji swoich pasji. Uleganie presji stereotypów jest głównym powodem odbierania sobie prawa do sukcesu przez kobiety.

Czas wreszcie obudzić te dziewczyny, które żyją w poczuciu winy i podporządkowywaniu swojego życia innym – apeluje Iwona Guzowska, wielkokrotna mistrzyni świata w kickboxingu.

Zmiana zaczyna się w głowie

– Tą kampanią chcemy zachęcić kobiety do tego, by zmierzyły się z własnym, krytycznym „szeptem w głowie”, z negatywnymi przekonaniami, które nas stopują, wywołują poczucie winy, stereotypami, których znaczenie często same wzmacniamy. To kampania anty- ograniczającym myślom – tłumaczy Olga Kozierowska.

Każda kobieta potrzebuje sukcesu, ale każda z nas trochę inaczej ten sukces rozumie. (…) Skupmy się na tym, co daje nam szczęście, satysfakcję, co nas rozwija i inspiruje. Mam nadzieję, że ta kampania dla wielu kobiet stanie się właśnie taką inspiracją do ważnych zmian – podsumowuje dziennikarka, Beata Tadla.

Zmiana zaczyna się w głowie. Im większe jest nasze poczucie własnej wartości, tym jesteśmy silniejsze – nie tylko w odnoszeniu sukcesów, ale także w radzenie sobie z błędami – podkreśla z kolei trenerka rozwoju osobistego, Tatiana Mindewicz-Puacz.

Jak pokonać negatywne przekonania i nawyki?

W ramach kampanii społecznej Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką będzie realizowała szeroko zakrojone działania edukacyjne. Głównym ich celem jest umacnianie pewności siebie oraz uświadamianie kobietom, że wystarczy zmiana sposobu myślenia, aby pozbyć się ograniczeń i zacząć działać. Już teraz można zapisywać się na bezpłatne kursy on-line, m.in. „Jak pokonać pułapki nawyków” Małgorzaty Marczewskiej.

Czy kampania #StaćMnieNaSukces jest potrzebna kobietom?

Czasem trudno znaleźć w sobie siłę do działania (…). Mam nadzieję, że ta kampania doda kobietom siły, odwagi i będzie tym wsparciem, ktrórego potrzebują – stwierdza dziennikarka muzyczna, Gabi Drzewiecka.

Siła i znaczenie tego typu akcji są nie do przecenienia. Dzięki nim kobiety mogą realnie zmienić swoje życie, przede wszystkim uwierzyć, że to one same, a nie ich przeszłość, czy warunki zewnętrzne mają wpływ na podejmowane decyzje – konkluduje Tatiana Mindewicz-Puacz.

A co na to mężczyźni?

#StaćMnieNaSukces to nie żadna nowa, „słitaśna” kampania albo żebranie o litość. To są fakty. Powstrzymanie tego trendu przypomina wychodzenie na tory i próbę zatrzymania pociągu. Ten pociąg nie tylko się nie zatrzyma, ale pojedzie na pewno o wiele dalej – komentuje mentor i coach, Miłosz Brzeziński.

Wpis znaleziono dzięki:

- Kampania społeczna

- Samorealizacja

- Sukces