Startuje akcja wspierająca bezdomne zwierzęta – „Wspólnie zbierzemy więcej”

Październik to miesiąc dobroci dla zwierząt. Ten wyjątkowy okres świętują właściciele pupili i organizacje działające na rzecz ochrony zwierząt. Dołącza do nich także firma 3M Poland i jej kluczowa marka Scotch-Brite™, która inicjując współpracę z Fundacją Azylu pod Psim Aniołem zorganizowała warsztaty dla przyszłych właścicieli czworonogów. I rozpoczęła wyjątkową akcję wspierającą bezdomne zwierzęta.

Startuje akcja wspierająca bezdomne zwierzęta - "Wspólnie zbierzemy więcej"
Startuje akcja wspierająca bezdomne zwierzęta – „Wspólnie zbierzemy więcej”

30 września w Cafe Karma odbyły się wyjątkowe warsztaty, pokazujące jak świadomie i rozważnie wybierać psa i kota do swojego domu. Bywa tak, że początkowa euforia z posiadania nowego czworonoga (zwłaszcza u dzieci) staje się później problemem i niechcianym obowiązkiem rodziców. Zdarza się także, że rodzina jest nieprzygotowana na wydatki związane z posiadaniem psa lub kota. Często punktem zapalnym potrafi okazać się przypadkowo odkryta alergia na sierść zwierząt, powodująca problemy zdrowotne u właściciela lub domowników.

Nieprzemyślane decyzje o posiadaniu zwierzęcia kończą się tym, że po jakimś czasie pies czy kot zostaje oddany do schroniska lub co gorsza właściciel pozbywa się go np. przywiązując do drzewa w lesie. Dlatego tak ważną kwestią jest odpowiednie przygotowanie do bycia świadomym i odpowiedzialnym właścicielem czworonoga – powiedziała behawiorystka Katarzyna Iwańczuk z Akademii Psorbona.

Podczas przeprowadzonych warsztatów ekspertka opowiedziała m.in. o tym jak w jaki sposób świadomie wybrać zwierzę, jaki typ zwierzęcia pasuje do danego typu właściciela oraz o praktycznych aspektach kontaktu ze psem lub kotem, takich jak pielęgnacja, czy sprzątanie.

Na medyczną stronę posiadania czworonoga zwrócił z kolei uwagę dr Piotr Niedziałkowski. Do niedawna dominował pogląd, że alergia na sierść zwierząt całkowicie eliminowała osoby uczulone z posiadania własnego czworonoga. Ulega to jednak zmianie.

Alergia na sierść zwierząt to schorzenie, z którym zmaga się aż 15 proc. ludzi, przy czym u większości z nich reakcja alergiczna pojawia się po kontakcie z kotem. Do niedawna zalecano, by osoby uczulone na sierść unikały styczności ze zwierzętami domowymi i w żadnym wypadku nie decydowały się na posiadanie pupila w domu. Obecnie, dzięki opracowaniu skuteczniejszych metod leczenia i odczulania, jakość życia alergików poddawanych terapii ulega znaczącej poprawie i mogą oni pozwolić sobie na życie pod jednym dachem z ulubionym zwierzakiem. Warunkiem jest przebyta skuteczna immunoterapia (w czasie której uczulony nie miał stałego kontaktu ze zwierzęciem) i po której nie zgłasza objawów alergii. – powiedział podczas wydarzenia alergolog dr Piotr. Niedziałkowski.

Warsztaty „Mały przewodnik dla przyszłego właściciela czworonoga” były także okazją do podjęcia współpracy między 3M Poland i jej marką Scotch-Brite™, a Fundacją Azylu pod Psim Aniołem, opiekującą się ponad 500 zwierzętami z Warszawy i okolic.

W ramach niej zapoczątkowano m.in. akcję „Wspólnie zbierzemy więcej” trwającą od początku października do grudnia. Część dochodu ze sprzedanych rolek do ubrań Scotch-Brite™ trafi na konto Fundacji Azylu pod Psim Aniołem. Dodatkowo pracownicy amerykańskiej firmy zaplanowali zbiórkę rzeczy, potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Azylu, takich jak karma, koce, czy smycze dla zwierząt.

Zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z Fundacją, by zwrócić uwagę na problem tysięcy porzucanych co roku zwierząt i przyczyn tej sytuacji. Mamy nadzieję, że zebrane pieniądze pomogą w opiece psów i kotów z Fundacji szczególnie w obliczu nadchodzącej zimy – powiedział Łukasz Stelmaszyk z 3M Poland.

Akcja prowadzona z firmą 3M Poland to przykład inicjatywy, którą bardzo cenimy. Każdy może zaangażować się w pomoc Fundacji, między innymi poprzez tak prosty gest jak kupno rolki, zbierającej sierść z ubrań. Zachęcamy także do bezpośrednich adopcji, które czekają na swój wymarzony dom – mówi Mariusz Tauber z Fundacji Azylu pod Psim Aniołem.

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele 3M Poland oraz Fundacji Azylu pod Psim Aniołem. Całość wydarzenia poprowadził znany ze swojego zamiłowania do zwierząt – dziennikarz Michał Olszański.