Zdrowe lody – teraz to możliwe!

Trudno dbać o smukłą sylwetkę, gdy wokół tyle pokus. Zwłaszcza latem, kiedy upał daje się we znaki i w głowie pojawia się myśl "musisz zjeść lody!". Istnieje jednak sposób na to, żeby lody z małego kalorycznego grzeszku stały się zdrową przekąską.

foto Pixabay

Lody na bazie wody

Są najmniej kaloryczne ze wszystkich rodzajów lodów. O ich smaku decyduje dodatek smakowy i słodzący. Dla smaku można dodać sok owocowy lub warzywny. Zamiast cukru warto użyć zamienników – stewii, ksylitolu, syropu z agawy lub karobu.

Składniki:

  • 1.5 kg truskawek
  • szklanka wody
  • dwie łyżki syropu z agawy
  • świeża mięta do smaku
  • 2 miarki Koktajlu odżywczego Herbalife Formuła 1 o smaku truskawkowym

Sposób przygotowania:

  1. Wszystkie składniki dobrze schłodzić, zmiksować i włożyć do zamrażarki.
  2. Co pół godziny wyjmować z zamrażalnika i ponownie miksować przez kilka minut, aż do całkowitego zamarznięcia.
foto Pixabay

Lody mleczne

Lody jogurtowe to najzdrowsze desery na bazie produktów mlecznych. Nie są tak tłuste i kaloryczne jak te przygotowane na tłustej śmietanie, a są równie dobrym źródłem białka i wapnia. Dodatkowo, ze względu na zawarte w jogurtach żywe kultury bakterii, posiadają właściwości probiotyczne.

Składniki:

  • ½ kubka świeżych jagód
  • ½ kubka mleka beztłuszczowego lub sojowego
  • 120 ml beztłuszczowego jogurtu greckiego o smaku waniliowym
  • 2 miarki Koktajlu odżywczego Herbalife Formuła 1 o smaku jagodowy

Sposób przygotowania:

  1. Zmiksować wszystkie składniki do uzyskania gładkiej masy.
  2. Można przelać do foremek do lodów na patyku.
  3. Zamrozić.
foto Pixabay

Sorbety

Są to zmiksowane owoce z dodatkiem soków. Najbardziej naturalne ze wszystkich lodów, właściwie bez tłuszczu i bez kalorii – jeśli nie zostaną dosłodzone. Są znakomitym źródłem witamin, składników mineralnych i polifenoli, które znajdują się w owocach.

Składniki:

  • ok 400 g miąższu arbuza
  • 2 łyżeczki ksylitolu
  • łyżeczka soku z cytryny
  • mięta do smaku
  • 2 miarki Koktajlu odżywczego Herbalife Formuła 1 o smaku malinowym

Sposób przygotowania:

  1. Oczyszczony z pestek miąższ arbuza pokroić na mniejsze kawałki i zmiksować na gładką masę z pozostałymi składnikami.
  2. Włożyć do zamrażarki na kilka godzin, do całkowitego zamrożenia.
  3. Przed podaniem można zmiksować raz jeszcze.

Nietypowe smaki

W ostatnim czasie coraz modniejsze stają się lody o różnych, nietypowych smakach. Hitem mogą okazać się lody wytrawne z dodatkiem warzyw: marchewki, kalafiora czy buraczków, a nawet awokado lub rozmaitych ziół. Są znakomitą propozycją dla osób, które dbają o zdrowie lub są na diecie odchudzającej – mogą zastąpić niewielki posiłek lub
przekąskę, dostarczając organizmowi witamin, mikroelementów i innych składników odżywczych znajdujących się w warzywach, z których są przygotowane.

Składniki:

  • 4 banany
  • ok 200 g buraczka
  • ok 100 g malin
  • ok 200 g jogurtu naturalnego
  • 2 miarki Koktajlu odżywczego Herbalife Formuła 1 o smaku waniliowym

Sposób przygotowania:

  1. Banany pokroić w plastry, buraczka w kostkę, zamrozić przez noc (maliny również).
  2. Przed zblendowaniem wyjąć na kilka minut i zalać jogurtem.
  3. Po zmiksowaniu wszystkich składników na jednolitą masę, ponownie włożyć do zamrażarki.

Wpis znaleziono dzięki:

- Dieta

- Fit

- Zdrowie