Zdrowe śniadanie – dlaczego jest tak ważne?

Dobre śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Po nocnej przerwie nasz organizm potrzebuje porządnego zastrzyku energii i bomby składników odżywczych. Płatki śniadaniowe to podstawa, żeby wystartować z impetem do codziennych wyzwań.

Na zdrowe śniadanie najlepiej wybrać płatki zbożowe bogate w węglowodany złożone, minerały i błonnik. Jeśli masz wątpliwości, czy szybkie śniadanie może być zdrowe, przeczytaj ten artykuł.

Pomysł na śniadanie – zboża są ponadczasowe!

Co zrobić na śniadanie? Czasem nurtuje nas to pytanie, a odpowiedź jest prosta! Jeśli chcemy, by było to smaczne, szybkie i pożywne śniadanie, płatki śniadaniowe z mlekiem, jogurtem czy napojem roślinnym będą dobrym wyborem. Warto wypróbować płatki bez pszenicy, bo wiele osób coraz częściej źle toleruje to zboże w diecie. Ograniczenie pszenicy przynosi natomiast ogólną poprawę samopoczucia. Uwielbiamy, gdy płatki śniadaniowe są naprawdę chrupiące i zawierają pyszne dodatki w postaci orzechów czy suszonych owoców. Sprawdźmy także, czy zawierają ważne dla zdrowia witaminy, np. tiaminę i kwas foliowy, oraz minerały, np. magnez, żelazo, fosfor, cynk czy mangan.

Pożywne śniadanie – energia i dobre samopoczucie

Często nie pamiętamy, że pewne składniki odżywcze spożyte we właściwej proporcji nie tylko odżywiają nasz organizm, lecz także realnie poprawiają nasze samopoczucie, np. magnez zmniejsza zmęczenie i uczucie znużenia. Wpływają także na nasz wygląd, np. cynk odpowiada za zdrowy wygląd skóry, lśniące włosy i mocne paznokcie. Warto wybierać płatki śniadaniowe, które zawierają naturalne witaminy i minerały. Zdaniem wielu naukowców, te syntetyczne są gorzej przyswajalne. Jedząc zdrowe śniadanie, po prostu dbamy o siebie!

Przepisy na śniadanie – rozmaitość to radość

Rankiem zwykle goni nas czas, więc często z konieczności robimy śniadanie na szybko. Nie musimy jednak rezygnować z różnorodności, która jest podstawą zdrowej diety. Poza tym urozmaicone śniadania to rozkosz dla podniebienia. Płatki śniadaniowe, takie jak chrupiąca Granola, możesz jeść tradycyjnie z mlekiem czy jogurtem. A co na śniadanie dla wegetarian? Granola wspaniale smakuje z napojami roślinnymi, np. migdałowym, kokosowym czy sojowym. A na drugie śniadanie sprawdzi się także deser z granolą i owocami. Pięknie wygląda, jest smaczny i odżywczy – i można zabrać go do pracy!

Jeżeli szukasz pomysłu na zdrowe śniadanie, które będzie smaczne, zajrzyj tutaj: https://www.sante.pl/kategoria-produktow/granola/

Artykuł sponsorowany

 

Wpis znaleziono dzięki:

- Zdrowe śniadanie

- Przepisy na śniadanie

- Zboża