Celem technologii jest wydajność i komfort – Volvo XC60

Kiedy mówimy o Volvo, nie mówimy tylko o fizycznym komforcie, ale przede wszystkim o psychicznym – poczucie bezpieczeństwa od zawsze było znakiem rozpoznawczym marki i faktycznie jest to lider w tym zakresie, stale rozwijając rozwiązania zapewniające ochronę kierowcy i pasażerów przed niefortunnymi wypadkami zupełnie różnej natury.

XC60 jest natomiast modelem, który oprócz podtrzymania renomy swojej marki, sprawdza się dobrze również w kwestii wydajności i osiągów.

Tradycja i nowoczesność

XC60 nie bez powodu jest najczęściej poszukiwanym i polecanym autem – jest to w końcu flagowe auto Volvo, które co roku cieszy się najwyższą sprzedażą egzemplarzy spośród wszystkich modeli swojej marki.
Nie jest to bynajmniej zupełnie nowe oznaczenie – już w 2007 po raz pierwszy odsłoniono najwcześniejszy, koncepcyjny model XC60, by rok później auto trafiło do sprzedaży detalicznej z bardzo dużym sukcesem. Współcześnie mamy do czynienia z drugą generacją tego auta, którą po raz pierwszy pochwalono się na Geneva Motor Show w roku bieżącym, tym samym kontynuując dziesięcioletnią już tradycję modelu. Już od
pierwszego spotkania na drodze, XC60 może oczarować swoimi przypominającymi literę T światłami LED oraz długim i masywnym nadwoziem, które mimo wszystko wygląda na opływowe i takie właśnie jest – zapewnia pełnię bezpieczeństwa bez potrzeby kompromisu kosztem osiągów i wyszukanego wyglądu.
Nowoczesny design szwedzkiego SUV-a i drewniane wykończenie wnętrza przywodzące na myśl stylistykę retro, doskonale komponują się razem i stanowią delikatny kontrast nadający autu unikalną osobowość.

Zwyczajnie i po prostu ludzki

Volvo, jak już wspomnieliśmy, stawia na komfort użytkownika pojazdu, toteż sama ochrona przed nieszczęściami nie wystarczy, by w dobie wszechobecnej technologii ułatwiającej nam życie zadowolić potencjalnego klienta. Szwedzkie auto wita kierowcę światem na wyciągnięcie ręki jeszcze zanim ruszy z miejsca. Nawigacja Sensus zapewnia niezawodną widoczność na dużym, wyraźnym ekranie, który nie będzie rozpraszał nas podczas jazdy ze względu na potrzebę zerkania na szczegóły małego wyświetlacza telefonu lub innego urządzenia, które zwykle znajduje się w mniej ergonomicznym miejscu. Oprócz tego zadowoleni będą ci, którzy w aucie potrzebują solidnej dawki muzyki urozmaicającej jazdę. Nawet wymagający meloman powinien docenić system audio opracowany przez Bowers &Wikins wiernie oddający ścieżki dźwiękowe.

Szwedzkie serce

Tysiące kilometrów dzielą centralę Volvo w miejscowości Göteborg od większości wypadków, które są dokładnie rejestrowane i analizowane przez profesjonalnie wykwalifikowaną kadrę, która tworzy dział badawczo-rozwojowy. Szczegóły każdego nieszczęśliwego zdarzenia są rozkładane na czynniki pierwsze, często dzięki wykupieniu powypadkowego auta i rekonstrukcji zdarzenia w laboratorium. Pozyskuje się informacje o tym, jak szybko, dokładnie w jaki punkt, z jaką mocą, w jakich warunkach atmosferycznych i samego auta doszło do uderzenia. Dziennikarze bardzo często usiłują dotrzeć do takich wypadków pierwsi, szukając sensacji w rzekomym złamaniu obietnic złożonych przez Volvo, które szczyci się najwyższym poziomem bezpieczeństwa. Należy natomiast wiedzieć, że wyniki badań po wnikliwej analizie trafiają na blat projektantów zupełnie nowych modeli i nowy XC60 jest jednym z nich. Do ulepszeń należy m.in.
pneumatyczne zawieszenie, które zapobiega przechyłom i przeciwdziała nierównościom różnych rodzajów nawierzchni, ułatwiając kierowcy panowanie nad autem. Oprócz tego sama kierownica przy dużych prędkościach wykonuje inteligentne, delikatne ruchy utrzymujące auto na pasie. Volvo dba o wygodę i bezpieczeństwo również poza jazdą. Innowacyjne zastosowanie nożnego otwarcia bagażnika powoduje, iż ciężki i duży bagaż nie będzie problemem – niepotrzebna nam dodatkowa ręka, by otworzyć samochód.
Wystarczy tylko sięgnąć stopą pod tylnym zderzakiem w odpowiednim miejscu.

Temperament w zgodzie z naturą

Masywna budowa szwedzkiego SUV-a bynajmniej nie idzie w parze ze spadkiem mocy. Przeciwnie, wszystkie silniki zastosowane w drugiej generacji Volvo XC60 są czterocylindrowe, z czego do wyboru mamy silniki wysokoprężne D4 oraz D5 wykorzystujące technologię 2.0 TwinTurbo dla lepszej kontroli spalania i osiągów.
Silniki benzynowe T5 i T6 2.0 Turbo, jednak prawdziwym osiągnięciem jest model T8 Twin Engine, który oprócz silnika używanego w T6 posiada również silnik elektryczny, który nie tylko zwiększa moc z 320 do 407 koni mechanicznych, zmniejsza też zużycie paliwa z 7,7 l/100 km do 2,1 l/100 km. Oznacza to zdecydowanie emisję spalin oraz sprawia, że eksploatacja auta będzie dużo tańsza. Pod adresem https://www.volvocars.com /pl/modele/nowe-modele/xc60 można samodzielnie skonfigurować sobie auto do własnych potrzeb, zarówno w kwestii silnika, elementów wnętrza, jak również nadwozia.
Nowy odzew na potrzeby rynku ze strony Volvo to dobra opcja dla osób ceniących sobie styl i użyteczność auta. To po prostu współczesny hołd dla klasyka, któremu zaufały już tłumy zadowolonych kierowców. W swoje 10. urodziny, XC60 nadal jest samochodem, którym warto się zainteresować.