Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu

Do kin trafił film „McQueen” o niezwykłym geniuszu, wizjonerze i projektancie mody Alexandrze McQueenie. Na plakacie króluje symbol, który McQueen wprowadził do swoich projektów w 2003 roku.

Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu

Po jego śmierci Alexandra McQueena 11 lutego 2010 roku, w londyńskim domu towarowym Liberty klienci wykupili wszystkie egzemplarze słynnego dodatku – chusty ozdobionej czaszkami, która stała się powszechnym przedmiotem pożądania na całym świecie.

Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu

Czaszka, przez długi czas utożsamiana właśnie z przemijaniem i śmiercią, była unikana szerokim łukiem przez świat mody, zwłaszcza haute couture. Mało kto wie, że ukrywając się wśród subkultur, dopiero spopularyzowana przez McQueena, na nowo zyskała status ponadczasowości.

Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu

Czaszka na plakacie filmu „McQueen”, jak i jej różnorodne motywy przewijające się w filmie pomiędzy głównymi sekwencjami, jest tym bardziej wyjątkowa. Stanowi hołd dla marki McQueen oraz jej założyciela.

Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu

Projektant Gary James McQueen – siostrzeniec Alexandra, który tworzył swoje pierwsze prace pod czujnym okiem samego McQueena, we współpracy ze stałym fotografem marki Danem Tobinem Smithem oraz prestiżową agencją efektów specjalnych Asylum w Londynie, powołał do życia projekt, który stanowi główny motyw identyfikacji wizualnej filmu „McQueen”.

Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu

Inkrustowany złotem, kwiatami oraz otoczony towarzystwem ptaków, motyli i ciem cyfrowy model prawie metrowej czaszki, dzięki technice druku 3D powstał naprawdę. Następnie udekorowany świeżymi kwiatami i sfilmowany trafił na plakat.

Czaszka – symbol domu mody McQueen, z wybiegu prosto na plakat filmu