Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Muszę przyznać, że od razu ujął mnie kolor tej hondy. Czekoladowy, błyszczący i jakby delikatnie brokatowy lakier pokrywa piękną bryłę samochodu. Wersja Premium Agate Brown Pearl.

Japończycy zawsze byli o krok przed innymi, jeśli chodzi o wyszukany kształt samochodu. Na pewno pamiętacie Hondę Civic, która mocno odbiegała od standardów, a tym samym długo wyróżniała się wyjątkowym designem.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Honda CR-V z silnikiem 1.5 i 193 KM pokazuje swój pazur

Zacznijmy od wyrafinowanego wyglądu – niby jest klasyczny, a jednak wyczuwa się tę dynamikę jeszcze przed rozruchem. Moją uwagę zwykle przykuwają koła, w tym przypadku masywne nadkola i aluminiowe felgi 19” Gelena podkreślają sportowe oblicze samochodu, a światła LED groźnie i zwierzęco oświetlają drogę; reflektory są wyposażone w spryskiwacze. Oczywiście podczas jazdy system doświetlania drogi i identyfikacji znaków daje wyjątkowy komfort. Osłona chłodnicy podzielona zderzakiem poprawia aerodynamikę.
Szyby obwiedzione srebrną listwą, jak również listwa przy progach pociągnięte są srebrem.
Trójkątna szyba boczna przyciemniona. Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka w kolorze karoserii i wygodne klamki na drzwiach. W górnej części pokrywy bagażnika znajduje się spojler, który jednak utwierdza nas w przekonaniu, że to SUV bardziej sportowy niż rodzinny.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Czy wnętrze Hondy CR-V nas zaskoczy?

Wnętrze jest wyjątkowo dopracowane. Automatyczna skrzynia, jakby przyklejona do kokpitu tuż obok multimedialnego wyświetlacza CONNECT z nawigacją Garmin i 7” ekranem dotykowym z możliwością odtwarzania radia internetowego oraz aplikacją AhaTM, i przeglądania stron internetowych. Ciekawe rozwiązanie, ewidentnie z myślą o kobiecie, to możliwość zmiany koloru wyświetlacza. Niebieskozielony, pomarańczowy, czerwony i fioletowy.
Z przodu 2 USB, z tyłu również – służą jednak tylko do ładowania. Z moich testów samochodowych wiecie, że dużą rolę odgrywa dla mnie nagłośnienie. Honda wyposażona jest w system 9 głośników, w tym subwoofer. Jest to dodatkowy głośnik niskotonowy do odtwarzania dźwięków o małych częstotliwościach, najczęściej wykorzystywany w zestawach kina domowego, i to się czuje w tym modelu. Świetna jakość dźwięku i rozchodzenia się po tak dużej przestrzeni. Oczywiście radiem możemy sterować z kierownicy, która nie jest ogrzewana – trochę mnie to zaskoczyło, bo przy moich ciągle zimnych dłoniach to wygodne rozwiązanie.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Auto ma wiele stylowych detali. Srebrne klamki wewnętrzne, ciekawe w kształcie nawiewy i
drewnopodobne listwy nadają ekskluzywności. Dużą rolę odgrywa światło – mamy oświetlenie do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie wnętrza w podsufitce, oczywiście oświetlenie schowka, podświetlenie kokpitu oraz delikatne, rozproszone światło w przestrzeni na nogi.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?
Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Fotele z materiału w kolorze czarnym, podgrzewane, wygodne i dobrze dopasowane do ciała. Przednie zagłówki ograniczające obrażenia kręgosłupa szyjnego. Bagażnik jest pojemny: 561 litrów. Jego pojemność zwiększa się przy rozłożonych siedzeniach do 1123 litrów.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?
Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Co z bezpieczeństwem podczas jazdy hondą CR-V z s silnikiem 1.5?

Przestrzeń, dobrze wyprofilowane fotele oraz rozbudowany system bezpieczeństwa zachęcają do podróżowania samochodem z rodziną. VSA (system kontroli stabilności jazdy), EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania) i BA (system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych) pozwalają nam odczuć, że siła wyższa sprawuje nad nami opiekę.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Jeśli się zagapimy, to ESS ostrzeże o awaryjnym hamowaniu, zaś system aktywnego hamowania w ruchu miejskim ochroni nas przed kolizją. Honda jest bardzo inteligentna, bo ograniczy nam prędkość, ostrzeże o zbliżającym się pojeździe oraz zapobiegnie zjechaniu z pasa ruchu. Podczas problematycznej sytuacji możemy skorzystać z systemu alarmowego eCall.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Czy podczas jazdy hondą CR-V w wersji EXECUTIVE przekładnia CVT będzie wyczuwalna i jak przełoży się to na komfort jazdy?

Pierwszy raz testuję samochód z przekładnią CVT. Oczywiście dowiedziałam się, na co ona wpływa i na ile wyczuwalna jest podczas jazdy.
Czterocylindrowy, 1,5-litrowy benzynowy silnik turbo z 193 KM żwawo zrywa się z postoju. Słyszałam o warkoczącym dźwięku, ale powiem szczerze: moje ucho nie zwróciło na to uwagi. Jazda hondą jest bardzo przyjemna. Silnik dobrze współpracuje z przekładnią. W tego typu skrzyniach klasyczne koła zębate zostały zastąpione stalowym pasem lub łańcuchem poruszającym się między dwiema parami kół stożkowych.

Czy Honda CR-V, 1.5w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT spełni kobiece oczekiwania?

Przyznam, że jazda zarówno w mieście, jak i na autostradzie jest bardzo przyjemna. Nie ma szarpania czy skoków podczas zmiany prędkości. Skrzynia pracuje jak klasyczny automat – widzimy jedynie przełączanie zaprogramowanych elektronicznie biegów. Samochód prowadzi się sprawnie i płynnie. I ma tę moc. Dodatkowo muzyka, która uprzyjemnia jazdę, wspomniane światła, które zmieniają się z mijania podczas jazdy, i swoboda, jaką się czuje w tym samochodzie, sprawiają, że chce się nim jeździć wszędzie!

Dane techniczne:

  • Szerokość z lusterkami (mm) 2117,2
  • Wysokość z anteną (mm) 1689
  • Rozstaw osi (mm) 2662
  • Ilość miejsc siedzących 5

Pojemność:

  • Pojemność bagażnika -siedzenia rozłożone (litry, metoda VDA) 561
  • Pojemność bagażnika – siedzenia złożone, do linii okien (litry, metoda VDA) 1123
  • Masa własna (kg) 1573-1680/1598-1705
  • Masa własna (kg) 1573-1680/1598-1705
  • Pojemność bagażnika – siedzenia złożone, do linii okien (litry, metoda VDA) 1123

Bezpieczeństwo:

  • Przednia poduszka powietrzna kierowcy SRS
  • Przednia poduszka powietrzna pasażera SRS z wyłącznikiem
  • Boczne poduszki powietrzne (przód)
  • Kurtyny powietrzne (przód i tył)
  • Przednie zagłówki ograniczające obrażenia kręgosłupa szyjnego
  • ABS – Układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
  • EBD – Układ elektronicznego
  • rozdziału siły hamowania
  • BA – System wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych
  • VSA – System kontroli stabilności jazdy
  • TSA – System stabilizacjitoru jazdy przyczepy
  • Przednie i tylne pasy bezpieczeństwa z napinaczami
  • HSA – System wspomagania ruszania pod górę
  • ESS – System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu
  • AHA – Układ wspomagania prowadzenia
  • System aktywnego hamowania w ruchu miejskim
  • System ostrzegania przed kolizją
  • System utrzymywania na pasie ruchu
  • System ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu
  • System zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu
  • Inteligentny ogranicznik prędkości
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach
  • System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania
  • Automatyczny system alarmowy E-Call

Cena testowanego modelu: CR-V w wersji EXECUTIVE z przekładnią CVT, która kosztuje 174 500 z pakietem AERO (dodatkowo 13 900, w cenie promocyjnej –  6 950).

testowała Monika Rebelak/ naczelna Obcasy.pl

Wpis znaleziono dzięki:

- Honda CR-V z silnikiem 1.5

- Samochód miejski

- Japoński SUV