Historia kobiecych dżinsów

three perfect shaped woman in a dark room, wearing jeans

Przed 1934 rokiem kobiety z Zachodu jako pierwsze zaczynają nosić Levi’s® 501® Jeans – prawdziwe blue dżinsy powstałe w 1873, należące do ich mężów, braci.

Spodnie te były na tyle mocne i wytrzymałe, że idealnie nadawały się do ciężkiej pracy na ranczo. Oryginalne 501®Jeans noszone przez kobiety są zwiastunem popularnego obecnie stylu „boyfriend jeans”.
• 1934 rok: powstaje pierwsza para kobiecych dżinsów Lady Levi’s®. Opatrzone numerem 701®, aby można było odróżnić je od męskich 501® Jeans, powstają z myślą o kobietach pracujących na ranczo, dostępne wówczas w kilkunastu zachodnich stanach.
historia jeansow• lata 30te i 40te: wzrost popularności ”wakacyjnych rancz” wpływa na sprzedaż kobiecych dżinsów Levi’s®. Lady Levi’s® Jeans przyczyniają się do zrezygnowania z guzików na rzecz suwaka.
• lata 50te: kobiece Levi’sy® sprzedają się są w całych Stanach Zjednoczonych tak samo dobrze jak męskie 501® Jeans i klasyczna kurtka dżinsowa.
• lata 60te: w trakcie burzliwej rewolucji kulturalnej denim staje się podstawą damskiej garderoby. Dżinsy stają się ikoną buntu zarówno mężczyzn jaki kobiet. Marka proponuje więc bardziej dopasowane dżinsy, które są pierwowzorem współczesnych Skinny Jeans. Wśród nastolatek bardzo popularny staje się dżins ze stretch’em.
• lata 70te: Levi’s® oferuje kobietom różnorodne nowe modele dżinsów kobiecych. Popularne dżinsy bootcut oraz dzwony coraz bardziej zyskują na popularności. Po raz pierwszy kobiece Levi’sy® zostają zaprezentowane za oceanem.
• lata 80te: Levi’s® oficjalnie proponuje kobietom męskie 501® Jeans w 1981 roku. W dwa lata później 1983 marka prezentuje nowe propozycje ála znoszone, powycierane dżinsy.
• lata 90te: Levi’s® proponuje całą serię nowych modeli dżinsów i kontynuuje prace nad stworzeniem szerokiej gamy kobiecych spodni – włączając 501®, 550®, 512®.
• 2002 rok: Marka Levi’s® lansuje dżinsy dla kobiet o super niskim stanie, wynosząc trend na wyżyny.
• Dziś: Marka Levi’s® pozostaje wciąż na szczycie jako sprzedawca dżinsów dla kobiet i dalej lansuje najgorętsze kobiece denimowe trendy na sezon jesień/zima 2009.