Jak wybrać dobrego mechanika? Od czego jest… Internet!

Przeglądy, naprawy, wymiana opon... nawet sprawny samochód potrzebuje regularnej wizyty w warsztacie. Jak wybrać dobrego mechanika? Jak mieć pewność, że oddajemy samochód we właściwe ręce? I wreszcie – jak zaoszczędzić czas, który zwykle upływa na czekaniu w kolejce, pozostawieniu bądź odbiorze samochodu?

Jak wybrać dobrego mechanika? Od czego jest… Internet!

Byle nie trafić na naciągacza…

Solidny, rzetelny i niedrogi – taki powinien być idealny warsztat samochodowy. W praktyce sprawdzenie tych cech wcale nie jest proste. Fora motoryzacyjne pełne są opowieści o nieuczciwych, naciągających na niepotrzebne, dodatkowe koszty mechanikach, bądź o warsztatach, w których naprawa ciągnie się tygodniami. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja wśród zmotoryzowanych pań, które może nie opisują tak wielu negatywnych doświadczeń – za to opowiadają je sobie w zaufaniu nawzajem. Cóż może być bowiem bardziej nieprzyjemnego, od niekulturalnego, obcesowego mechanika, rzucającego niedwuznacznymi epitetami, który na dodatek przedstawia owej pani zawyżony rachunek? To wcale nie są rzadkie sytuacje – panie mające mgliste pojęcie o mechanice samochodowej, w łatwy sposób mogą paść ofiarą mechaników- naciągaczy. Zdarzają się przypadki, w których mechanik zaleca wymianę tarcz hamulcowych bądź szczęk, podczas gdy wystarczyłoby wymienić płyn hamulcowy. Ciekawa sytuacja miała miejsce, gdy pewnej pani  warsztat proponował wymianę pompki spryskiwacza, podczas gdy usterka leżała w przepalonym bezpieczniku. I cóż gdyby nie interwencja wściekłego męża, klientka zostałaby naciągnięta na niepotrzebny wydatek. Po takich przygodach nic dziwnego, że coraz mniej ufamy mechanikom i coraz więcej czasu, trudu i pieniędzy kosztuje nas znalezienie uczciwego warsztatu.

Zła jakość usług, zbyt wysoka cena, daleka odległość od domu czy pracy (co wiąże się z dodatkowymi dojazdami, staniem w korkach), niski poziom obsługi klienta… na to najczęściej narzekamy w kontakcie z mechanikiem. Tymczasem nawet sprawne samochody odstawiamy do warsztatu  czy to w związku z wymianą opon, oleju, czy też obowiązkowym przeglądem.

Jak sprawdzić mechanika?

Weryfikacja wiarygodności warsztatu samochodowego to proces długi, żmudny i mimo wszystko – obarczony ryzykiem. Pytamy znajomych, wybieramy usługi dostępne dla nas cenowo, często kosztem jakości, bądź odwrotnie – płacimy spore pieniądze, spotykamy się z wysoką jakością obsługi, a mimo wszystko możemy mieć wątpliwości co do rzeczywistej wartości świadczonych usług. Wiedzą o tym konsultanci Superservice.pl – pierwszego w Polsce serwisu samochodowego świadczącego usługi door-to-door zamawiane przez Internet, dlatego właśnie Superservice.pl  współpracuje tylko ze sprawdzonymi warsztatami sieci Bosch Service oraz AutoCrew, ponosząc odpowiedzialność za wysoką jakość świadczonych przez nie usług. Cały proces jest monitorowany przez konsultantów, zaś każdy serwis z którym firma współpracuje przechodzi przez proces oceny – od kultury obsługi klienta do jakości i solidności wykonywanych usług. Współpraca z wieloma warsztatami na tak szeroką skalę pozwala na otrzymanie preferencyjnych cen od warsztatów spełniających wysokie normy jakości wymagane przez superservice.pl. Dzięki temu klient – właściciel samochodu – może zaoszczędzić swoje finanse, nie tracąc na jakości usługi.

Także zmotoryzowane panie mogą być spokojne – żadne „naprawy” nie zostają doliczone do rachunku, co mogłoby być zaskoczeniem. Jeżeli w trakcie serwisowania auta okaże się, że jakaś część jest zużyta, że wymaga naprawy czy wymiany, konsultant superservice.pl kontaktuje się z klientem czy klientką, wyjaśnia sprawę i naturalnie – pyta o zgodę podając założony koszt naprawy. Dopiero po akceptacji przez klienta mechanik przystępuje do działania.

Zamów mechanika przez Internet

Choć brzmi to skomplikowanie, w rzeczywistości jest zupełnie proste. Oto siedząc przed ekranem monitora zamawiamy przegląd, bądź usługę serwisową, wybierając zakres usług. Podajemy parametry samochodu i określamy dzień, w jakim chcielibyśmy tej naprawy dokonać. W mailu otrzymujemy wycenę usługi i po naszej akceptacji, w wybranym dniu mechanik zgłasza się po auto.  Po zakończeniu naprawy otrzymujemy mail z prośbą o płatność i po opłaceniu, tego samego dnia po południu mechanik zwraca nam auto. Prosto, wygodnie i… rzetelnie. Z usług superservice.pl można już skorzystać na obszarze większości dużych miast w Polsce, między innymi w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy, Trójmieście, Lublinie, Rzeszowie, Tarnowie, Łodzi i Toruniu. Firma daje 12-miesięczną gwarancję na świadczone usługi.