Płatności bezgotówkowe – fakty i mity o terminalach POS

Obecnie już niemal każdy przedsiębiorca prowadzący punkt handlowo-usługowy oferuje możliwość płatności kartą. Jako konsumenci jesteśmy do takiego rozwiązania przyzwyczajeni, a jego brak często wiąże się z rezygnacją z zakupu.

Płatności bezgotówkowe – fakty i mity o terminalach POS

Jeśli zamierzasz wprowadzić je u siebie, przeczytaj nasz krótki poradnik, który rozprawi się z niektórymi mitami dotyczącymi terminali POS.

Terminal POS (ang. point of sale, „punkt handlowy”) to urządzenie, które zapewnia natychmiastowe uiszczenie zapłaty za dokonane zakupy lub odebraną usługę, gwarantując przy tym bezpieczeństwo i wygodę. Płacący nie musi nosić przy sobie gotówki, bo zapłacić może „plastikowymi pieniędzmi”, czyli kartą.

Mit 1. Posiadanie terminala POS wiąże się z dużymi kosztami

Owszem, obsługa transakcji bezgotówkowych wiąże się z dodatkowymi kosztami, wyższymi niż podczas operacji gotówkowych, np. marżą i abonamentem za terminal. Warto jednak wziąć pod uwagę inny czynnik: Obecnie większość klientów oczekuje, że przedsiębiorcy umożliwią im opcję płatności kartą. Według raportu NBP tylko w IV kwartale 2018 roku w Polsce dokonano ponad 1,2 mld transakcji kartami płatniczymi – to ponad 200 mln więcej niż w IV kwartale 2017 roku. Karty płatnicze na stałe zagościły w naszych portfelach, a ich liczba będzie się nadal zwiększać. Nie przyjmując transakcji kartą, zaoszczędzisz wprawdzie na kosztach operacji, ale stracisz zdecydowanie więcej – mnóstwo klientów i duże zyski.

Mit 2. Terminal POS obsługuje niewiele rodzajów kart

Fakt jest taki, że wszystko zależy od tego, na czyją ofertę się zdecydujesz. Przykładowo, jak możemy wyczytać na stronie pep.pl, jedna z firm oferuje obsługę transakcji dokonywanych za pomocą różnych popularnych kart płatniczych, m.in. Visa, MasterCard, ale także Diners Club, Discover i American Express.

Mit 3. Terminal działa tylko w punkcie stacjonarnym

Prawda jest taka, że istnieją terminale mobilne, dzięki którym można przyjąć płatność błyskawicznie, poza siedzibą firmy. To oznacza, że nawet fryzjerka obsługująca klientkę w domu, taksówkarz czy nauczyciel udzielający korepetycji może zaoferować swoim klientom takie rozwiązanie.

Terminal POS – jak się za to zabrać?

Polscy przedsiębiorcy dostrzegają potrzeby współczesnych klientów i wychodzą im naprzeciw. Według wspomnianego już wyżej raportu NBP w IV kwartale 2018 roku ponad 500 placówek przyjmowało płatności kartą. Być może zastanawiasz się, jak zdobyć terminal POS i ile to kosztuje? Po ofertę na terminale płatnicze można wybrać się do banku. Jednak trzeba uważać, gdyż nie wszystkie banki posiadają w swojej ofercie urządzenia płatnicze. Co więcej, większość z nich jedynie pośredniczy w zawieraniu umów między swoimi klientami a firmami specjalizującymi się w przetwarzaniu płatności – lepiej więc od razu skontaktować się z konsultantem ds. sprzedaży jednej z takich instytucji.

Akceptacja płatności bezgotówkowych wiąże się z dodatkowymi kosztami, które mogą się okazać dosyć wysokie, ale jednocześnie niesie wiele korzyści. Dzięki niej zwiększysz utarg firmy, obsługując nowych klientów w sposób łatwy, wygodny i bezpieczny.

artykuł sponsorowany