Polka u fryzjera. Jak zachowujemy się w salonach fryzjerskich?

Jak często chodzimy do fryzjera i z jakich zabiegów najczęściej u niego korzystamy? Co jest dla nas ważne w trakcie wizyty w salonie fryzjerskim? Firma Polwell postanowiła to sprawdzić. Efektem są badania „Klientki zakładów fryzjerskich”1, których wyniki przedstawiamy.

Polka u fryzjera. Jak zachowujemy się w salonach fryzjerskich?
Polka u fryzjera. Jak zachowujemy się w salonach fryzjerskich?

Polka u fryzjera – jak często?

Z badania wynika, że jedna trzecia Polek chodzi do fryzjera raz w miesiącu. – Z moich obserwacji kobiety, które co miesiąc korzystają z usług fryzjerskich to panie, którym doskwierają siwe włosy, jak również blondynki, dla których odrost to duży dyskomfort – wyjaśnia Dorota Grzelak, instruktor marki KEMON. – Często przychodzą także klientki noszące krótkie włosy, ponieważ taka fryzura szybciej traci pożądany kształt
i należy ją częściej odświeżać. Przybywa również klientek, które raz lub dwa razy w tygodniu odwiedzają salony fryzjerskie w celu wymodelowania włosów. One zdecydowanie podwyższają statystyki odwiedzin pań w salonach. Większość (40%) badanych kobiet przyznała, że fryzjera odwiedza raz na dwa lub trzy miesiące.

Polka u fryzjera – po co?

Ponad połowa Polek (58%) regularnie farbuje włosy, przy czym 38% z nich robi to korzystając wyłącznie z usług profesjonalisty. Tylko we własnym zakresie włosy farbuje 29% badanych. Najczęściej wybieraną usługą u fryzjera jest oczywiście strzyżenie – poddaje mu się 73% badanych. 40% Polek korzysta z modelowania włosów, a zabiegi pielęgnacyjne wybiera 17% pań. Z badań wynika, że modne niegdyś keratynowe prostowanie włosów i trwała ondulacja odeszły do lamusa. Decyduje się na nie odpowiednio 3% i 1% Polek.

Polka u fryzjera – czego oczekuje?

Aż 29% badanych przyznaje, że nie jest dla nich ważne jakiej farby używa fryzjer. – Każda klientka powinna być uświadomiona przez swojego fryzjera jakich produktów używa,
i że dobrał je do danej struktury i potrzeb włosa – komentuje Dorota Grzelak. – Jeżeli nie zostaliśmy o tym poinformowani, warto o to dopytać, ponieważ świadoma klientka motywuje fryzjera. W związku z tym, że większość farb zawiera również substancje pielęgnujące, wiedza ta pozwoli klientkom poczuć się jeszcze piękniej w nowym kolorze. Tylko jedna piąta Polek wybiera salony, w których używane są określone, znane przez nie produkty. Dla 77% badanych efekt usługi jest bardzo ważny. Jeszcze więcej, bo aż 79% Polek, przyznało, że równie mocno liczy się dla nich zaufanie do danego stylisty. 47% badanych kobiet określiło cenę usług jako bardzo ważną. Niewiele mniej, bo 42% uznało, że jest ona dla nich raczej ważna.

Znajomość kosmetyków profesjonalnych

Aż 82% badanych przyznało, że słyszało o profesjonalnych kosmetykach do włosów, jednak jedynie 29% z nich potrafiło wymienić konkretne marki. Wiele badanych, zapytanych o ich nazwy, wskazało produkty szeroko dostępne w drogeriach, a nie w sklepach specjalistycznych. Warto pamiętać, że między zwykłymi, a profesjonalnymi kosmetykami do włosów istnieje wiele różnic. Najważniejsza z nich polega na stężeniu substancji aktywnych, które w profesjonalnych produktach jest znacznie wyższe. Oznacza to, że sklepowych kosmetyków trzeba używać częściej i więcej, by osiągnąć odpowiedni efekt. Warto zatem inwestować w profesjonalne produkty. Mimo, że są droższe, są także znacznie bardziej wydajne.