Skóra atopowa wymaga specjalnej pielęgnacji. Wiesz jak powinnaś się kąpać?

Kąpiel to nie tylko zabieg oczyszczający nasze ciało czy chwila relaksu. Wzbogacona o wybrane składniki może ją pielęgnować, odżywiać, nawilżać lub osuszać. Jak zatem przygotować odżywczą kąpiel do skóry atopowej?

Jaka skóra taka kąpiel
Jaka skóra taka kąpiel

Jesień to doskonały moment na regenerację i poprawę kondycji skóry. Szybko zmieniająca się aura – z ciepłej na chłodną – powoduje dodatkowy „stres” dla zmienionej i tak już chorobowo skóry. Eksperci z firmy Ziołolek podpowiadają jak przywrócić skórze z AZS zdrowy wygląd i przygotować ją na zimę. Wszystko to można zrobić w domowym zaciszu, w jesienne wieczory.

Ważne jest, aby przed zanurzeniem się w odpowiednio przygotowanej wodzie, umyć wcześniej całe ciało. Dzięki temu aktywne substancje dodane do wody przedostaną się do głębszych warstw naskórka i przyniosą lepszy efekt. Jeżeli mamy atopowe zapalenie skóry musimy szczególnie uważać, aby do kąpieli nie dodawać składników, które jeszcze bardziej podrażnią chorą skórę. Kąpiele powinniśmy też ograniczyć do maksymalnie 2 w tygodniu. Temperatura wody z kolei nie powinna przekraczać temperatury ciała zdrowego człowieka. Co warto dodać do kąpieli jeśli skóra choruje na AZS?
Siemię lniane – jest bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, magnezu, cynku i żelaza oraz witamin B1, B6, które mają pozytywny wpływ na stan skóry, włosów i paznokci. Składniki te zapobiegają utracie wody przez zewnętrzne warstwy skóry i utrzymują optymalny poziom jej nawilżenia. Dodatkowo witamina E wpływa na poprawę warstwy lipidowej naskórka, przez co zachowuje ona elastyczność i staje się bardziej odporna na utratę wilgoci. Pół szklanki siemienia lnianego trzeba gotować przez 15 minut na małym ogniu. Po wystudzeniu najlepiej przecedzić galaretowaty wywar i wlać do wanny z wodą.
Płatki owsiane – są bogatym źródłem witamin B1, B6, żelaza, cynku i wapnia. Sporządzone z ich dodatkiem kąpiele głęboko oczyszczają skórę, odpowiednio ją nawilżają i delikatnie złuszczają martwy naskórek. Skóra robi się gładka, a zmiany ustępują. Napar z płatków owsianych pozostawia na skórze naturalną warstwę ochronną. 2 szklanki płatków owsianych moczyć w wodzie przez około 30 minut, a następnie gotować je przez 30 minut. Ostudzony wywar przelewamy do wanny z letnią wodą. Możemy również płatki zmielić w mączkę, a następnie ugotować i dodać do wody.
Krochmal – doskonały dla alergików. Przynosi ulgę w swędzeniu i pieczeniu oraz łagodząco działa na skórę, wygładzając ją. Sprawia, że pęknięcia i drobne ranki szybko znikają. W tym przypadku warto skrócić kąpiel do 10 min., ponieważ działa także wysuszająco. Do przygotowania kąpieli wystarczy w litrze zimnej wody wymieszać 7 łyżek mąki ziemniaczanej i dodać do gotującej się wody (3-4 l). Mieszamy do uzyskania jednolitego kisielu, a następnie wlewamy do wanny z wodą.
Pamiętajmy, aby po kąpieli nie wycierać ciała, a jedynie delikatnie je osuszyć. Następnym ważnym krokiem jest zastosowanie odpowiednich kremów. Powinny to być kremy o podłożu leczniczym, a nie pielęgnacyjnym. Warto więc skorzystać z kremów aptecznych o składach zbliżonych do maści dermatologicznych przepisywanych przez lekarzy na konkretne problemy skórne. W przypadku skóry z AZS warto wybrać krem dermo recepturowy z cholesterolem (np. Linocholesterol A+E), który dobrze natłuści naskórek i na długo pozostawi na nim warstwę ochronną.

Wpis znaleziono dzięki:

- Skóra atopowa

- Pielęgnacja skóry atopowej

- Kąpiel