Szybki i bezproblemowy zwrot towarów zakupionych online

Robienie zakupów w sklepach internetowych wiąże się z ryzykiem, gdyż trzeba polegać tylko na opisie, jaki udostępnia sprzedający i zdjęciu, nie ma możliwości zobaczenia przedmiotu przed jego nabyciem, więc nietrafione zakupy nie nalezą do rzadkości.

Oczywiście każdy kupujący ma prawo oddać towar, jeśli nie spełni wymagań.

Zwrot towaru- jak to zrobić?

Jeśli dostarczony towar nie spełnia oczekiwań, jest inny, niż opisywał sprzedawca, można go zwrócić bez podawania konkretnej przyczyny dlaczego. Na taki zwrot każdy kupujący ma czternaście dni i niestety należy w tym czasie poinformować sprzedawcę od odstąpienia od umowy i odesłać przedmiot na własny koszt. Nie należy liczyć, że sprzedawca zwrócić dodatkowe opłaty związane z transportem.

Co trzeba zrobić, żeby oddać towar?

Pierwszą czynnością przy zwrocie towaru jest oczywiście poinformowanie sprzedającego o zaistniałej sytuacji. Trzeba też wypełnić protokół zwrotu, w którym koniecznie trzeba zawrzeć wszystkie informacje odnośnie przesyłki, dane osobowe również będą wymagane. By ułatwić sobie całą procedurę, warto skorzystać z serwisu zwracam.pl. Dzięki któremu można szybko i sprawnie załatwić formalności, wypełnić protokół i zamówić kuriera.

Wymiana zamiast zawrotu czy to jest możliwe?

Jeśli zakup nie jest do końca satysfakcjonujący, można go zwrócić bądź skontaktować się ze sprzedającym i zapytać o możliwość wymiany go na inny towar. Zazwyczaj nie jest to problem, więc można skorzystać z takiego rozwiązania. Niestety nie jest ono zbyt opłacalne, zwłaszcza jeśli zakupione przedmioty nie mają dużej wartości. Czasem koszty wysyłki są większe niż cena towaru, a na pewno trzeba będzie zapłacić za odesłanie go i ponowne przysłanie, więc warto dobrze rozważyć czy to się będzie opłacało.

Jak zareklamować towar kupiony online?

Robiąc zakupy online, może się zdarzyć, iż przedmiot dotrze uszkodzony, bądź ma wady, o których sprzedający nie poinformował wcześniej. W takiej sytuacji należy złożyć reklamację, najlepiej w formie pisemnej i odesłać przedmiot. Sprzedawca powinien ją uwzględnić, jeśli wada niepowstałą z winy kupującego i zwrócić pieniądze wraz z kosztami przesyłki. Oczywiście koszty odesłania również powinny być zwrócone. Warto wcześniej skontaktować się ze sprzedającym i dopytać, jak wyglądają formalności reklamacji.

Zwrot towaru-obowiązki sprzedającego

Zwracając towar, sprzedający ma obowiązek go przyjąć, oczywiście, jeśli protokół zwrotu został poprawnie wypełniony. Jeśli formalności zostały załatwione przez serwis, na pewno wszystko poprawnie zostało wykonane. Kupujący ma określony czas na zwrot, lecz sprzedający również w określonym czasie ma obowiązek zwrócić pieniądze na podany numer konta. Tej kwestii warto dopilnować, bo często sprzedający zapominają o tej czynności.

Ważne!

Oddając towar bez podania przyczyny, należy zmieścić się w wyznaczonym terminie czternastu dni. Po jego upływie sprzedający może odmówić przyjęcia go, więc niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki i stwierdzeniu, że towar nie spełnia oczekiwań, trzeba poinformować sprzedawcę o decyzji oddania go.