Zakupowe przyjemności Polaków – na co wydajemy pieniądze?

Czy Ty też kierujesz się zasadą: "W końcu coś mi się od życia należy”?!

money-256282_960_720
Zakupowe przyjemności Polaków – na co wydajemy pieniądze, pixabay.
88% Polek i Polaków sprawia sobie drobne zakupowe przyjemności, ale aż połowa z nich ma z tego powodu wyrzuty sumienia – tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie FaniMani.pl. Serwis zachęca Polaków do znalezienia swojego „alibi”, czyli idealnej recepty na wewnętrzne rozterki po zakupach.
W przeprowadzonym badaniu zbadano zwyczaje zakupowe prawie tysiąca dorosłych Polek i Polaków. Okazuje się, że zdecydowana większość (88%) rodaków kupuje sobie drobne prezenty. Co piąta osoba robi to przynajmniej raz na dwa tygodnie, a tylko 12% deklaruje, że robi to bardzo rzadko lub wcale. Nieznacznie przeważają mężczyźni – do zakupowych szaleństw przyznaje się 91% Polaków oraz 86% Polek.

Najpopularniejsze zakupowe przyjemności

Polacy najczęściej kupują dla siebie ubrania lub buty (54%), kosmetyki (28%), słodycze (26%) oraz książki (25%). Dużą popularnością wśród kobiet cieszą się perfumy i biżuteria. Z kolei mężczyźni znacznie chętniej wybierają sprzęt elektroniczny i gry komputerowe. Co ciekawe, panowie częściej niż panie kupują dla siebie słodycze – słodkie prezenty wybiera dla siebie 29% Polaków i 23% Polek.
3
Zakupowe przyjemności Polaków – na co wydajemy pieniądze, pixabay.
Z badania wynika także, że te drobne zakupowe przyjemności wywołują wyrzuty sumienia aż u połowy rodaków. Częściej odczuwają je kobiety (55%) niż mężczyźni (47%). Polakom najczęściej doskwiera przekonanie, że powinni wydane pieniądze zaoszczędzić (43%), lub zainwestować w dom i rodzinę (38%). Jak wyjaśnia Norbert Wierbiłowicz z FaniMani.pl, to właśnie te wnioski z badania posłużyły jako inspiracja do przeprowadzenia akcji „Alibi”.
– Zakupy to przyjemna sprawa, ale zaraz potem dopadają nas niekiedy wyrzuty sumienia – może to był jednak niepotrzebny wydatek? Nasze badanie ujawniło, jak z podobnymi obawami radzą sobie Polacy. Okazuje się, że aż połowa z nas kieruje się sympatycznym podejściem „Coś mi się od życia należy!”. FaniMani proponuje dodatkową, idealną wymówkę – nasze „Alibi”. Robiąc zakupy online można w prosty sposób i bez dodatkowych kosztów wspomóc jedną z 2800 organizacji społecznych. Czy istnieje lepsze wytłumaczenie niż to, że przy okazji zakupów możemy pomóc innym? Zdecydowanie nie!