Niemiła ciekawostka.

  • Autor
    Odp.
  • kasia21
    Member
    • Tematów: 7
    • Odp.: 425
    • Pasjonat

    Jak wiecie studiuję Germanistykę. Dowiedziałam się ostatnio na uczelni, ze w Niemczech powstał nowy czasownik pochodzący od niemieckiej nazwy naszego kraju ( Polen) mianowicie „polen”. Wiecie co oznacza? To samo co” klauen”, czyli łżeć jak pies, ładnie mówiąc kłamać. Od tej pory jak chcecie powiedzieć po niemiecku ” ty kłamiesz” powiedzcie „du polst”, a nie „du klaust”. Masakra. 🙁

    Tak nas nasi szanowni zachodni sąsiedzi szanują i sie z nas żmieją. Wszystko przez nasz popaprany Rząd.

    Co o tym sądzicie?

    fly
    Member
    • Tematów: 1
    • Odp.: 54
    • Stały bywalec

    cóż … troche w tym maja racji bo w liczbie kłamstw nasz rzad bije wszelkie rekordy 😆 … ja sie tym szczegolnie nie przejmuje bo ufam ze te inteligentne jednostki nie beda tak generalizowac wszystkich Polakow …chociaż to przeciez my ich wybraliżmy….może by się w końcu pojawiła jakaż nowa sensowna partia z dobrym programem …. skoro Kononowicz moze to może my tez coż skombinujemy dziewczyny…?? jakąż dobrą partię i zaprowadzimy porzadek 😉 no przeciez od obecnych partii gorsze juz byc nie mozemy

    farfalla
    Member
    • Tematów: 8
    • Odp.: 959
    • Zasłużony

    nie przejmuje bo ufam ze te inteligentne jednostki nie beda tak generalizowac wszystkich Polakow

    dokładnie.
    Polacy o Niemcach tez nie mają pochlebnego zdania, ale przecież nie wszyscy…
    Choć przyznam, że może to bulwersować, tylko, że jakoż mnie nie bardzo…

    netinka
    Member
    • Tematów: 25
    • Odp.: 188
    • Zapaleniec

    Hmm… z tego co wiem KLAUEN oznacza ukrażć, krażć. No, ale kłamać, krażć – to dla obywatela Niemiec, podobne, bo przecież Polacy robią i to i to. Ech, przykro, że POLACY mają taką brzydką etykiete:(. Przecież nie wszyscy są tacy, a oni doprowadzają do ogólu.

    kasia21
    Member
    • Tematów: 7
    • Odp.: 425
    • Pasjonat

    [usunięto_link] wrote: