
17 milionów to naprawdę dużo
Tyle osób na całym świecie cierpi na mózgowe porażenie dziecięce. Dużo? Owszem. To prawie połowa ogólnej liczby mieszkańców Polski. Ogólnopolska kampania społeczna #17milionów ma na celu zwrócenie uwagi Polaków na codzienne problemy osób z MPD. Akcja przypomina, że są one pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.
Zaangażowani w akcję
Druga edycja kampanii po raz kolejny przyciąga kilkadziesiąt gwiazd. Są wśród nich aktorzy, muzycy, sportowcy oraz dziennikarze. Ohashtagowali się w najmodniejszym kolorze tej jesieni. Króluje Facebook oraz Instagram. Artyści publikują swoje zdjęcia na portalach społecznościowych i wywołują niemałe zainteresowanie wśród użytkowników. W rezultacie również osoby prywatne wykazują solidarność z osobami dotkniętymi MPD. Motywem tegorocznej kampanii #17milionów jest kolor zielony. Oprócz pozowania do zdjęć z zielonym akcentem, tym kolorem zaświecił niemalże cały kraj. Efekt? Dzisiejszej nocy w Światowy Dzień MPD podświetliło się 17 miast w Polsce. To nie wszystko. Cała akcja potrwa do końca października.
Organizatorem drugiej edycji ogólnopolskiej kampanii #17milionów jest Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat” z Łodzi, która od wielu lat pomaga dzieciom z mózgowym porażeniem dziecięcym.