Ten prosty zabieg polega na dodaniu do stonowanego stroju jednego elementu w intensywnym odcieniu czerwieni, takim jak szkarłat, rubin czy krwisty kolor.
Ten unikalny trend zauważalny był w kolekcjach renomowanych marek, w tym The Row, Ferragamo, Stella McCartney i Courrèges. Projektanci prezentowali minimalistyczne stylizacje, wzbogacone ekstrawaganckimi dodatkami w postaci czerwonych topów, swetrów, spodni, a czasem nawet butów.
Czerwień, zazwyczaj kojarzona z emocjami, pasją i niebezpieczeństwem, tym razem zyskała nowe, łagodniejsze oblicze. Inspirując się marką The Row, znanej z pasji do monochromatycznych stylizacji, projektanci stworzyli proste, pozbawione zbędnych dekoracji propozycje. Cel to stworzenie delikatnego kontrastu, na przykład poprzez zestawienie „luźnych jeansów, białej koszuli, czarnych butów i czerwonego swetra”. Mimo użycia wyrazistego odcienia, podejście to emanuje spokojem i pewnością siebie.
„Pop of red” to prosty, a jednocześnie efektowny sposób na ożywienie jesiennej garderoby. Ten trend jest dostępny dla każdego, kto pragnie dodać swojemu stylowi nutki ekstrawagancji, nie rezygnując przy tym z wygody i prostoty.