Jak założyć sklep na Facebooku i dlaczego warto?

Media społecznościowe znacznie ułatwiają sprzedawanie produktów bezpośrednio od twórców. Aby sprzedawać na Facebooku, nie trzeba dysponować dużym budżetem.

jak założyć sklep na FB
jak założyć sklep na FB

Oferowanie towarów i dogodny system kontaktowania się z potencjalnymi klientami sprzyjają nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale w perspektywie długoterminowej – popularności konkretnego twórcy.

Media społecznościowe znacznie ułatwiają sprzedawanie produktów bezpośrednio od twórców. Aby sprzedawać na Facebooku, nie trzeba dysponować dużym budżetem. Oferowanie towarów i dogodny system kontaktowania się z potencjalnymi klientami sprzyjają nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale w perspektywie długoterminowej – popularności konkretnego twórcy.

Zalety sprzedawania produktów na Facebooku

Facebook ma spory wpływ na życie codzienne. Według raportu Gemius w styczniu 2022 r. liczba użytkowników Facebooka znacznie przekroczyła 22 mln. To bardzo duży potencjał biznesowy, a jednocześnie baza klientów, którzy będąc zainteresowani oferowanymi produktami, mogą wytworzyć coraz większy popyt. A więc jak założyć sklep na Facebooku? Wystarczy założyć profil firmowy.

Jak sprzedawać na Facebooku?

Facebook pozwala nie tylko na bezpośrednią komunikację z potencjalnymi klientami, ale również na sprzedawanie produktów. Funkcja internetowego sklepu pozwala za zaprezentowanie towarów, uwzględniając opis oraz zdjęcia, w obrębie platformy. W niektórych krajach rozszerzono funkcjonalność do zamawiania produktów bezpośrednio u dostawcy, w Polsce jednak opcja ta pozostaje niedostępna. Więc jak sprzedawać na Facebooku, aby klient mógł wygodnie zamówić produkt i za niego zapłacić? Wystarczy wykorzystać proste rozwiązanie, o którym mowa w dalszej części artykułu.

Dlaczego warto prowadzić sklep na Facebooku?

Facebook to przede wszystkim platforma darmowa, która nie pobiera żadnych opłat za założenie konta lub prowadzenie działalności. Sprzedawcy mogą dodawać zdjęcia, które najlepiej prezentują sprzedawany produkt. Poprzez funkcję grupowania można tworzyć kolekcje oparte o dany motyw tematyczny czy kolorystykę. Stymulację zakupów umożliwia opcja bezpośredniego kierowania użytkowników do karty produktu w sklepie. W panelu przeznaczonym dla sprzedawcy można odnaleźć zaawansowane statystyki, które pozwolą na lepszą koordynację sprzedaży. Dzięki nim łatwiejsze jest gromadzenie danych dotyczących sprzedanych produktów generujących największy przychód i cieszących się największym zainteresowaniem pośród potencjalnych klientów.

Sklep na Facebooku ma również mnóstwo zalet w przypadku konsumenta. Każdy z klientów ma nieograniczony dostęp do produktów wystawianych przez sprzedającego. Ponadto można dodawać dane produkty do listy ulubionych. System zapamiętuje, które produkty zostały odznaczone, sugerując dodatkową sprzedaż. Towary mogą być filtrowane w zależności od zakresu cen, trafności czy daty dodania. Zaletą jest również łatwa finalizacja dzięki przekierowaniu na stronę sklepu.

Wskazówki techniczne – jak założyć sklep na Facebooku?

Aby móc za darmo założyć sklep na Facebooku należy przede wszystkim dysponować profilem firmowym. Umożliwia on nie tylko handel, ale również działania promocyjne takie jak tworzenie wydarzeń czy akcji rabatowych. Konieczne jest także konto w Menedżerze Firmy, gdzie można zarządzać biznesem.

Po założeniu profilu firmowego oraz konta w Menedżerze Firmy można przejść do tworzenia sklepu. Platforma udostępnia intuicyjny kreator, wystarczy zatem postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami:

  • Otworzenie Menedżera Sprzedaży,
  • Wybór opcji: finalizacja zakupu w innej witrynie,
  • Wskazanie strony firmowej, która będzie powiązana z działalnością,
  • Wskazanie konta w Menedżerze Firmy,
  • Dodanie produktów i skompletowanie pełnej oferty sprzedaży.

Na sam proces dodawania produktów warto zarezerwować sobie nieco więcej czasu. O ile sam proces jest prosty, poszerzanie oferty wymaga czasu oraz wiąże się ze żmudnymi czynnościami opracowywania zdjęć, dobierania nagłówków i tworzenia atrakcyjnych opisów produktowych, które będą zachęcać do kupna.

Płatności w sklepie online – co należy wiedzieć?

Jako że Facebook nie udostępnia systemu płatności, należy wykorzystać alternatywne rozwiązania. Jednym z nich jest usługa 1koszyk. Dzięki platformie można sprzedawać swoje produkty we wszystkich mediach społecznościowych, wliczając w to Facebooka.

Konfiguracja jest prosta i intuicyjna, a obsługa wysyłek, zamówień i magazynu zintegrowana. System automatycznie nalicza koszty wysyłki, a kurier jest zamawiany bezpośrednio z aplikacji, od razu generując etykiety wysyłkowe. Co istotne, liczba produktów i transakcji jest nielimitowana.

Klient sam uzupełnia niezbędne dane adresowe, wybiera formy płatności oraz typ wysyłki. 1koszyk.pl zabezpiecza transakcję, co podnosi bezpieczeństwo klienta i jednocześnie wiarygodność danego sprzedawcy. Co więcej, w przypadku zamówienia wysyłki produktów fizycznych wystarczy tylko potwierdzić przygotowanie paczki, a system sam wystawi odpowiednią etykietę, wezwie kuriera lub zarezerwuje paczkomat. Konto na platformie jest w pełni darmowe. Tak więc to nie tylko wygodne rozwiązanie dla osób tworzących rękodzieło, ale również sprzedających produkty w formie cyfrowej, w tym ebooki, audiobooki czy podcasty.

Wiele osób rozpoczynających prowadzenie własnej działalności w sieci zadaje sobie pytanie, jak sprzedawać na Facebooku, aby było to opłacalne, a jednocześnie proste. Z pomocą przychodzi nie tylko sama platforma mediów społecznościowych, ale również użyteczne narzędzia, takie jak 1koszyk, które integrują płatność wraz z produktami wystawionymi w danym sklepie. Dla osób prowadzących działalność gospodarczą kluczem do sukcesu jest brak ukrytych kosztów, które, szczególnie w początkowych fazach zarządzania biznesem, mogą skutecznie hamować jego rozwój, nie pozwalając na zwiększenie skali. Zastosowanie internetowych narzędzi jest najlepszą metodą na skoordynowanie darmowego sklepu na Facebooku z witryną zapewniającą kompleksową obsługę płatności internetowych, zabezpieczając klienta i nie narażając go na zagrożenie ze strony złośliwego oprogramowania.

Artykuł partnera