Wro Fashion Foto: Moda, wnętrza i design w jednym kadrze

We Wrocławiu ruszyła X edycja unikalnej wystawy Wro Fashion Foto – łączącej modę, wnętrza i design w jednej, inspirującej fotografii.

WFF Magdalena Kosiorek
WFF Małgorzata Lewandowska

13 czerwca 2025 roku w Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu zainaugurowano wyjątkowe wydarzenie – jedyną w Polsce wystawę fotografii mody. Dziesiąta, jubileuszowa edycja projektu odbyła się pod hasłem „Moda – Wnętrza – Design w jednym kadrze”, a zadaniem fotografów było uchwycenie modowej wizji z użyciem elementu dekoracyjnego z jednego z butików wnętrzarskich znajdujących się w galerii. Takie wyzwanie wymagało kreatywności, wyobraźni i pozwoliło artystom spojrzeć na fotografię mody w nowy sposób.

WFF Marta Filipczyk
WFF Nikole Waligórska

Skąd pomysł?

Pomysł na wydarzenie narodził się 12 lat temu z inicjatywy Joanny Głowackiej, właścicielki wrocławskiej agencji modelek i modeli SPOT Management. – Chciałabym, aby fotografia mody wyszła do ludzi, inspirowała nie tylko twórców, ale również widzów. Wierzę, że może ona z powodzeniem łączyć się z innymi dziedzinami designu i tworzyć nowe jakości – podkreśla inicjatorka.

Celem przedsięwzięcia jest nie tylko promocja lokalnych fotografów i środowiska modowego Wrocławia, ale także tworzenie nowych przestrzeni współpracy między artystami i branżami kreatywnymi.

WFF Natalia Sobota

Kulisy pracy twórców

Fotografia mody to efekt pracy całego zespołu – fotografa, modeli, stylistek, wizażystów, fryzjerów i scenografów. To właśnie dlatego Wro Fashion Foto jest platformą nie tylko dla samych fotografów, ale również dla wszystkich specjalistów, którzy razem tworzą wizualną opowieść. Udział w wystawie to okazja do realizacji bardziej artystycznych projektów, oderwanych od codziennych komercyjnych zleceń.

W tym roku ważną rolę odegrał partner wydarzenia – apartamenty Urban Home, których wnętrza posłużyły za klimatyczne tło dla części sesji zdjęciowych. Stylowe przestrzenie wniosły do fotografii nowy wymiar estetyczny i narracyjny.

WFF Tomasz_Modrzejewski

Wernisaż i reakcje publiczności

Wernisaż odbył się na poziomie +1 Galerii Dominikańskiej. Ogromne wydruki prezentowanych prac umożliwiały dokładną analizę kompozycji, detalu i kreatywnego podejścia do tematu. Wśród gości znaleźli się fotografowie, modelki i modele agencji SPOT Management, styliści, wizażyści oraz sympatycy projektu. W trakcie wydarzenia wręczono dyplomy, a publiczność tradycyjnie oddała głos na pracę najlepiej oddającą tegoroczny motyw przewodni. Spośród głosujących rozlosowano karty podarunkowe HOMLA.

Wystawę można oglądać w Galerii Dominikańskiej do końca czerwca 2025 roku – również na poziomie +1.

Wiedza w praktyce

Z okazji jubileuszu zorganizowano także panel ekspercki „Dzielimy się wiedzą”, podczas którego głos zabrali doświadczeni przedstawiciele branży:

  • Stylistka Kasia Skoczylas opowiadała o kulisach swojej pracy, obalając stereotypy i podkreślając znaczenie komunikacji i pokory w budowaniu pozycji na rynku.

  • Projektantka biżuterii Izabela Kisielewska mówiła o roli biżuterii w stylizacji, budowaniu wizerunku oraz sposobach jej prezentacji na zdjęciach.

  • Fotograf Stan Zajączkowski skupił się na psychologii pracy z klientem i procesie planowania sesji zdjęciowej, podkreślając znaczenie relacji i atmosfery na planie.