Siedem krajów, dziesięciu finalistów i ona – biżuteria marki Swarovski. Tak w skrócie można podsumować tegoroczny konkurs organizowany przez Answear. Uczestnicy trzeciej edycji Projektu Packshot, w którym powstają pomysłowe i oryginalne packshoty produktowe, otrzymali trudne wyzwanie stworzenia kreatywnej pracy z biżuterią znanej marki Swarovski w roli głównej.
Do dziesiątki finalistów, wyłonionych spośród ponad 600 nadesłanych zgłoszeń w samej tylko Polsce, trafił zestaw biżuterii. Ich zadaniem było wykorzystanie pomysłowości, pasji i wyczucia aktualnych trendów w modzie i designie, by stworzyć niepowtarzalne ujęcia i utrwalić piękno kryształów na zdjęciach.
Jak ocenia eksperckie jury, w którym zasiadali: szef działu mody ELLE Marcin Świderek, znana fotografka gwiazd Marta Wojtal oraz dyrektor działu marketingu marki Swarovski Heiko König, poziom prac konkursowych wykonanych w ostatnim etapie był naprawdę wysoki.
Jurorom udało się jednak wyłonić najlepszą trójkę, w tym zwycięzcę 3. edycji Projektu Packshot, którym został Mariusz Tokajuk. To fotograf kochający pracę ze światłem, wizualne kontrasty i zadania specjalne. Swój talent będzie mógł zaprezentować dzięki nagrodzie głównej konkursu, którą jest publikacja zdjęć w magazynie ELLE, a doświadczenie zawodowe pogłębi podczas kursu fotograficznego u Marty Wojtal.
Doceniono też prace wykonane przez Lindę Parys oraz Darię Folcik, które otrzymały wyróżnienie. Pierwsza z artystek przedstawiła kryształy marki Swarovski w nietypowej kompozycji – wykwintnego menu.
Sklep internetowy Answear znany jest ze swoich projektów, w których wspiera młodych i początkujących artystów. Dzięki nim, otwierają się drzwi do modowej kariery dla projektantów, fotografów, stylistów i wszystkich innych kreatywnych dusz. Zwycięzcy konkursów rozkręcają swoje kariery dzięki publikacji zwycięskich prac, nawiązaniu kontaktów z branżowymi mediami czy atrakcyjnym nagrodom, jak np. szkolenia czy warsztaty. Przykładem działań marki jest właśnie Answear – Projekt Packshot.
– Projekt Packshot to bez wątpienia jeden z najbardziej kreatywnych i wymagających konkursów, jakie organizujemy. Cieszymy się, że z każdą edycją możemy dawać szansę kolejnym utalentowanym twórcom – powiedział Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu i e-commerce Answear.
Jak dodał, setki zgłoszeń oraz wysoki poziom zwycięskich prac udowodniły, że w takie projekty warto inwestować. Być może już wkrótce nazwiska tegorocznych finalistów będą cenione i znane w świecie mody.
Prace wszystkich finalistów konkursu można obejrzeć na stronie https://packshot.answear.com.
Marka ma w swoim portfolio wiele projektów skierowanych do młodych, utalentowanych twórców nowoczesnego kontentu, jak Bitwa Stylistów, #CatchTheMoment, Manifest Your Style i wiele innych. Zrzeszają wokół siebie artystów będących reprezentantami popkultury zaczyna w wyraźny sposób budować swoją odróżnialność względem sklepów o podobnym profilu działalnościugruntowując pozycję lidera w obszarze lifestylowym.
Anwear to pierwszy polski sklep multibrandowy, oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 300 światowych marek. Powstał w grudniu 2010 roku, a pełną parą ruszył w lutym 2011 roku. Po 3 latach sukcesów na polskim rynku, w 2014 roku ANSWEAR rozpoczął swoją działalność w Czechach i na Słowacji, rok później na Ukrainie i w Rumunii, a kolejne sklepy powstały na Węgrzech i w Bułgarii. Sklep zyskał uznanie tysięcy klientów, a na swoim koncie ma ponad 50 prestiżowych nagród i wyróżnień.