Wino i sztuka poruszyły zmysły!

Degustacja wina, premiera nowej marki, panel edukacyjny, wystawy, a nawet słuchowisko. Tak w wielkim skrócie wyglądała tegoroczna III już edycja Festiwalu Wina, organizowanego przez firmę TiM S.A, lidera dystrybucji win gronowych w Polsce.

0-55
III Festiwal Wina

Tym razem napojem bogów wypełnione zostały mury Teatru Kamienica w Warszawie. – Gwiazdą festiwalu bez wątpienia okazało się debiutujące na polskim rynku wino Lutzville z Republiki Południowej Afryki – mówi Tomasz Jurczyk, prezes firmy TiM S.A.

Wśród gości III Festiwalu Wina znaleźli się m.in. zagraniczni producenci win, klienci rynku tradycyjnego i nowoczesnego, topowi blogerzy oraz przedstawiciele mediów. Gościem specjalnym wydarzenia była Anneli Karsten, ambasadorska marki Lutzville na świecie. – Długo poszukiwaliśmy odpowiedniego dystrybutora naszego wina na rynek Polski. Na szczęście w końcu udało nam się poznać firmę TiM S.A., która jest jednym z najlepszych i największych dystrybutorów wina w kraju, który stał się dla nas bardzo istotnym rynkiem zbytu. Myślę, że Polacy poszukując różnorodnych doświadczeń związanych z winem, pokochają naszą markę – przekonywała z uśmiechem.

Degustacja topowych marek

Pierwszoplanowe role podczas festiwalu – obok marki Lutzville – odegrały także inne flagowe produkty firmy TiM S.A. – Portada, Cono Sur, Oak View, Cudgee Creek, Codici, Panul, Ginestet oraz Miody Pitne. Dzięki temu zaproszeni goście mieli okazję na degustację win pochodzących zarówno z tzw. Starego jak i Nowego Świata. – Poszukiwanie świeżych i ciekawych marek winiarskich to kluczowe zajęcie naszej firmy. Chcemy dostarczać Polakom najlepsze wina, które dziś produkowane są niemal w każdym zakątku świata. Takie wydarzenia jak Festiwal Wina są okazją do tego, aby tymi odkryciami móc się podzielić – przekonywał Tomasz Jurczyk.

Swoją wiedzą z zebranymi gośćmi podzielił się także Andrzej Woźnikowski, sommelier, znawca wina, który opracował oraz poprowadził panel edukacyjny – „ABC Wina”. Dzięki warsztatom z profesjonalistą, uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak prawidłowo degustować wino, czy jak odpowiednio dobierać kieliszki do danego gatunku wina.

Połączenie wina ze sztuką

Ale III Festiwal Wina to nie tylko wino. Równie istotną rolę odegrała bowiem sztuka. I to ta najwyższych lotów. To efekt promowanej przez firmę TiM S.A maksymy – „picie wina to sztuka, a przyjemność z jej doświadczania powinien mieć każdy”. – Wino i sztuka to sfery kultury, które zawsze ze sobą współgrały. Każdy winemaker tworząc wino wkłada w swoją pracę całe serce, podobnie jak artysta tworzący dzieło sztuki – tłumaczył prezes.

Do grona „dzieł sztuki” bez wątpienia można zaliczyć Hamleta, Alicję z Krainy Czarów czy Dr Jekyll i Mr Hyde’a. To właśnie ich plakaty mogli podczas festiwalu podziwiać zebrani goście w ramach kreatywnej wystawy „Wino w sztuce”. Dlaczego kreatywnej? Otóż na zdjęciach prezentujących sztuki, znane rekwizyty zastąpione zostały motywem wina. Z kolei druga z wystaw – bardziej tradycyjna – prezentowała winnice wraz z cytatami odwołującymi się do wina. Ostatnim akcentem związanym ze sztuką była premiera słuchowiska „Mistrzostwa sommelierów”.

Festiwal poruszył zmysły

Wzrok, słuch, węch oraz smak – te zmysły ludzkiego organizmu zostały zaspokojone dzięki III edycji Festiwalu Wina. Zmysł smaku nie tylko ze względu na degustację wina, ale także poprzez kolację pt. „Wine and food paring”, podczas której Anneli Karsten wraz z winemakerem Jako Van Niekerk przedstawili jak powinno się łączyć kuchnię z winem. O korelacji między jedzeniem a trunkiem opowiadała również Sylwia Ładyga – blogerka i uczestniczka V edycji programu MasterChef.

– Wino i kuchnia to dwa pasujące do siebie światy. Przyznam, że moją przepustką do programu MasterChef był sos stworzony na bazie wina – opowiadała blogerka. I dodała: – Jestem zachwycona atmosferą tego festiwalu, teatr okazał się bardzo dobrą przestrzenią do zorganizowania tego typu wydarzenia.

Tego samego zdania był także dyrektor Teatru Kamienica, aktor i reżyser teatralny Emilian Kamiński: – Sztuka podobnie jak wino ma wpływać na emocje i umysły ludzkie. To było niewątpliwie wydarzenie w formie spektaklu, w którym głównymi aktorami były butelki z winem.

Organizatorzy wydarzenia już teraz zapowiadają, że IV edycja Festiwalu Wina będzie równie niezwykła.

Więcej informacji na temat marki TiM można znaleźć na TiM – Importer win