Zostań influerncerem! Sprawdź, jak to zrobić

Lubisz robić zdjęcia i nagrywać filmiki? Masz fajny pomysł i swój indywidualny styl, który pokochają inni? Jeśli tak praca, jako influencer może cię zainteresować.

Rozwój kariery - influencer
Jak zostać influencerem? Foto Unsplash / Laura Chouette

Influencer to zawód, który pojawił się stosunkowo niedawno. Rozwój technologiczny i dostęp do internetu przez społeczeństwo wpływa na większe zainteresowanie, szczególnie młodych ludzi, tą ścieżką kariery.

Kim jest influencer?

Słowo pochodzi z języka angielskiego. Oznacza osobę wpływową. Za sprawą dużego zasięgu jest w stanie oddziaływać na innych ludzi. Dochód z pracy czerpią, dzięki rozpoznawalności.

Wykorzystywani są często w kampaniach. Istnieje również specjalna forma marketingu tzw. „influencer marketing” – polega na nawiązywaniu współpracy reklamodawców z takimi osobami. Za ich sprawą rozreklamowane zostają usługi w mediach społecznościowych. Takie kampanie promocyjne są efektywne. Z badań wynika, że co drugi użytkownik jest bardziej skłonny do zakupu danego produktu, jeśli widział go na profilu idola.

Ciekawą opcją na zarobek jest sprzedaż Shoutouts. Polega to na rekomendowaniu innych kont na Instagramie bądź Twitterze. Korzystają z niego przede wszystkim osoby, które próbują zbudować grono obserwujących.

Ile możesz zyskać, jako influencer?

Jednym z portali wykorzystywanych przez influencerów jest Instagram. Dochód uzyskiwany z tej pracy jest uzależniony od liczby followersów. Gdy liczba waha się pomiędzy 6 a 10 tys. obserwujących, możliwy zarobek wynosi średnio około 30 euro za post, jeśli liczba osiąga do 50 tys. – zysk to 100-180 euro / 1 post.

Gdy konto ma ponad milion obserwujących, infleuncer może zarobić nawet 1-2 tys. euro za jeden wpis. Są także gwiazdy, które mają dużo większy przychód z aktywności. Dla przykładu, Robert Lewandowski z 20,5 mln obserwujących na Instagramie, za jeden post otrzymuje nawet 375 tys. złotych.

Dzięki współpracy możesz spodziewać się także prezentów w postaci produktów tj. kosmetyki, odzież, książki czy inne gadżety. Otrzymujesz je w zamian za ich lokowanie we wpisach.

Jak zarabiać w internecie?

Wbrew pozorom praca w Internecie nie jest prosta. Wymaga dużego zaangażowania, czasu i dobrego pomysłu. Karierę należy rozpocząć od określenia specjalizacji i potencjalnego grona odbiorców. W tym celu warto zastanowić się: Co mnie naprawdę interesuje? Określ również swój indywidualny styl. W tym celu wielu influencerów decyduje się na kontrowersyjny wygląd. Nie musisz jednak zmieniać koloru włosów, robić nowych tatuaży czy kolejnych kolczyków. Lepiej zastanowić się, co wpłynie na zatrzymanie kompulsywnego scrollowania.

Również treści powinny być przemyślane. Nie należy publikować każdej chwili z życia – może to być przytłaczające dla twoich obserwujących. Warto wstawiać wartościowe i ciekawe informacje (najlepiej ukazane na zdjęciu lub na kilkusekundowym filmiku). Pamiętaj, by posty prezentowały doskonałą jakość. Unikaj wstawiania rozmazanych zdjęć. Duży wpływ na popularność profilu ma częstotliwość udostępnianych wpisów. Należy je umieszczać często i regularnie. Dzięki temu staniesz się bardziej atrakcyjny dla potencjalnych film, które będą chciały rozpocząć współpracę.

Dobre zorganizowanie to podstawa!

Każdy początkujący influencer powinien stworzyć indywidualną strategię. W tym celu należy opracować harmonogram (na około rok). Początkowy okres warto rozpisać tydzień po tygodniu lub dzień po dniu. Jest to początek twojej kariery, dlatego trudno jest przebić się i zyskać obserwujących. Nie przejmuj się, że twój plan będzie ulegał zmianom. To normalne! Potraktuj go raczej, jako inspirację. Nie zrażaj się już na początku, daj sobie czas, by zaistnieć.

Warto zastanowić się, jaki kanał komunikacji będzie dla ciebie najlepszy. Facebook, Instagram, Twitter a może Youtube? Spróbuj określić wady i zalety każdego z nich. Na tej podstawie będzie łatwiej zdecydować.

Korzystaj z hashtagów. Dzięki nim zwiększysz zasięg wpisów. W tym celu warto sprawdzić stronę brand24.pl. Można na niej odnaleźć najpopularniejsze z nich, a system wygeneruje 100 najlepszych tagów dla ciebie.

Jeżeli chcesz być dobrym infleuencerem powinieneś być ekspertem w branży. W tym celu śledź nowinki ze świata i dziel się uwagami na ich temat. Twoi obserwujący docenią cię i staniesz się ich źródłem sprawdzonych informacji.