Manista – nowa marka obuwnicza stworzona z pasji do prostych form i naprzeciw rutynie

MANISTA to nowa polska marka obuwnicza. To jednocześnie bardzo prosta odpowiedź, ale i niewiele mówiąca. Lepiej zacząć od pytania – jak powstała? Marka powstała z potrzeby tworzenia minimalistycznych produktów i fascynacji tradycyjnym rzemiosłem szewskim. Limitowane kolekcje butów szyte są w małym zakładzie na Podhalu.

MANISTA
MANISTA

Stworzona przez dwie siostry – Magdalenę i Wiolettę Serafin, które na co dzień projektują wnętrza topowych warszawskich restauracji, biur i sklepów współtworząc pracownię projektową Kdesign / Modoso. Dziewczyny od wielu sezonów szyją buty dla siebie i swoich przyjaciół, a w 2015 roku postanowiły ująć swoją obuwniczą pasję pod marką MANISTA.

Zaczęły od odświeżenia klasyki, której brakowało na polskim rynku obuwniczym. Twierdzą, że rzeczy o minimalistycznym designie najtrudniej kupić, dlatego postanowiły same zaprojektować produkty, które spełniają ich oczekiwania, a zaraz potem okazało się, że ludziom z ich otoczenia dokładnie tego samego brakuje. Znalazły mały zakład rzemieślniczy w Polskich górach, gdzie dba się o szczegóły, materiały a wytrzymałość produktów zachwyca. O swoich butach  mówią „małe dzieła sztuki rzemieślniczej”.

Projektują buty dla odważnych, niezależnych kobiet i mężczyzn, którzy lubią czuć się wyjątkowo, cenią komfort i dobrą jakość, ale i dają sobie prawo do szczypty szaleństwa. W ich sklepie znajdziemy m.in. minimalistyczne, klasyczne czarne trzewiki, o pięknej nazwie KOCHAN (staropolskie imię), gdzie cholewka odszyta jest z czarnego lnu, a czarne elementy skórzane mogą być ze skóry matowej lub błyszczącej.  Ktoś pomyśli – taki mały wybór? Dla projektantek różnica w wykończeniu mat czy połysk to bardzo ważny detal. Fuzja tkaniny z naturalną skórą w tym wydaniu sprawia, że klasyczny trzewik nabiera zupełnie nowego charakteru, a poza tym nie jest pozbawiony indywidualnych preferencji użytkownika.

Połączenie tkaniny i skóry na tyle zafascynowało projektantki, że w kolejnych modelach zaczęły eksperymentować i łączyć różne materiały, wzory i i faktury. W ofercie ich sklepu znajdziemy półbuty męskie LUBOSZ z żakardowej tkaniny w kwiaty, bordowe botki COCO z paskiem optycznie wydłużającym nogi, czy trzewiki w klasyczną jodełkę. Umiłowanie tradycyjnego rzemiosła, precyzja wykonania, uniwersalna forma i niepowtarzalność – to cechy obuwia marki MANISTA.

http://www.manistashop.com/