Na przestrzeni dziejów Dr Martens, marka została zaadaptowana przez różne indywidua, osoby fizyczne, muzyków i grupy kulturowe.Wszyscy noszący te kultowe buty to ludzie, którzy wyróżniają się z tłumu w swój własny unikalny sposób, a wielu z nich sposobowi wyrażania światopoglądu zawsze towarzyszy para Dr Martens.
Kampania SS16 celebruje właśnie takie indywidualności; od nowych użytkowników aż do tych, którzy byli z marką od zawsze. Są to autentyczne postacie, którym przyświecają pewne idee, to 16 osób, które noszą buty z dumą i pasją. Dla każdej z nich Dr Martens są znakiem wartości, dla których warto żyć. Ujęcia z kampanii, w których wzięli udział m.in. zespół Phony PPL, brytyjska blogerka modowa Kavita z She Wears Fashion, kwiaciarka Jocelyn i dyrektorzy kreatywni Jalan i Jibril z Durimel zostały wykonane przez Jamesa Pearsona Howesa.
Fotografia Jamesa ma charakter reportażu, w którym pokazano tych ludzi w ich własnych środowiskach.
Nowa kolekcja SS16 jest tak zróżnicowana, jak klienci Dr Martens, z nowymi elementami klasycznych stylów, jak również z zupełnie nowymi modelami z silnym naciskiem na lekkie materiały i funkcjonalność w noszeniu. W tym sezonie marka proponuje także szeroki wybór sandałów, które zyskały na popularności w ciągu kilku ostatnich sezonów.