Szybkie śniadanie – pomysły na zdrowy posiłek

Choć większość z nas wie, że zdrowe śniadanie powinno stanowić obowiązkowy punkt każdego poranka, często rezygnujemy z niego z lenistwa lub zwykłego pośpiechu. Rano często brakuje nam czasu zarówno na jego przygotowanie jak i spokojne zjedzenie.

szybkie sniadanie1 - Szybkie śniadanie – pomysły na zdrowy posiłek
Szybkie śniadanie – pomysły na zdrowy posiłek

By nie popaść w monotonnie i nie jeść codziennie tego samego dania, warto poznać nowe pomysły na zdrowe, szybkie śniadanie, które dostarczy nam energii niezbędnej do rozpoczęcia dnia z uśmiechem!

Śniadanie – najważniejszy posiłek w ciągu dnia

Śniadanie nie bez przyczyny nazywane jest najważniejszym posiłkiem dnia. Od lat przedstawiane są kolejne badania naukowe, które potwierdzają, że nie warto wychodzić z domu z pustym żołądkiem i dla prawidłowego funkcjonowania należy zjeść nawet szybkie śniadanie. Dlaczego? Po nocnym odpoczynku nasz organizm potrzebuje zastrzyku energii, by efektywnie rozpocząć dzień. Śniadanie zjedzone maksymalnie godzinę od przebudzenia znacząco przyspiesza metabolizm, dostarcza energii, poprawia koncentrację, wspiera rozwój intelektualny, a jednocześnie zmniejsza ryzyko wystąpienia groźnych chorób metabolicznych, jak np. cukrzycy typu II.

Śniadanie stanowi również ważny element dbania o naszą sylwetkę. Jeżeli pominiemy ten posiłek, w ciągu dnia szybciej odczuwamy głód i zaczynamy podjadać różnego rodzaju przekąski, które nie zawsze są zdrowe. Niektórzy twierdzą, że wolą zjeść późną kolację niż poranny posiłek. To duży błąd, ponieważ nie tylko sprzyja to odkładaniu tkanki tłuszczowej, ale również obciąża znacznie nasz układ trawienny, który w trakcie snu zamiast odpoczywać, musi intensywnie pracować.

Co zrobić na śniadanie? Doskonałym wyborem są produkty pełnoziarniste, takie jak ciemne pieczywo, musli, otręby, płatki zbożowe, orzechy, nabiał, chuda wędlina, warzywa i owoce. Stanowią one bowiem źródło cennych węglowodanów złożonych, które na długo zapewniają uczucie sytości, błonnika, białka oraz tłuszczów. Prawidłowo skomponowane śniadanie, powinno dostarczać od 20 do nawet 30% dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Sprawdzone pomysły na szybkie śniadanie

Zastanawiając się co na śniadanie, warto uwzględnić czas niezbędny na przygotowanie posiłku, a także na jego spokojne zjedzenie. Jeżeli rano nie masz go zbyt wiele, warto skorzystać z pomysłów na szybkie śniadanie, których wykonanie zajmuje zaledwie kilka minut. Można też większość rzeczy przygotować wieczorem dnia poprzedniego, a rano tylko dokończyć przygotowania.

Taki pomysł na śniadanie przygotowane dzień wcześniej to np. pasta z awokado. Stanowi ono cenne źródło niezwykle cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, potasu i witamin, które korzystnie wpływają na nasze zdrowie. Choć wiele osób zwraca uwagę na to, jak kaloryczne jest awokado, przepisy na potrawy z jego użyciem traktowane są jako zdrowsza alternatywa np. dla masła czy gotowych past kanapkowych. Co zawiera wspomniana pasta? Awokado, jajka ugotowane na twardo, sok z cytryny, natkę pietruszki, odrobinę tahini i przypraw. By była ona naprawdę smaczna, należy sięgać po dojrzałe awokado, najlepiej odmianę hass. Taka pasta z awokado bez obaw może być przygotowana dzień szybciej, a dzięki dodatkowi soku z cytryny nie straci swojego pięknego, zielonego kolory. Rano wystarczy posmarować nią ulubione pieczywo i zdrowy, dostarczający odpowiedniej ilości energii posiłek gotowy! Doskonale smakuje ona zwłaszcza podana na lekko zarumienionych grzankach.

Zobacz także: Pasta z awokado

Kolejny pomysł na śniadanie, tym razem w wersji na ciepło to szybki omlet. Jego przygotowanie trwa niecałe 5 minut, stanowi więc doskonałą propozycję dla każdego, dla kogo rano liczy się każda minuta. Ta potrawa stanowi doskonałe źródło białka, a jego smak można modyfikować różnymi dodatkami, w zależności od naszych upodobań. Do przygotowania samego omletu niezbędne są 2 ubite trzepaczką jajka, sól i pieprz, a do smażenia odrobina masła klarowanego. Wystarczy poczekać aż dół lekko się zetnie, a następnie stopniowo zwijać, w efekcie uzyskując lekki, puszysty placek. Taki szybki omlet możemy podawać zarówno w wersji wytrawnej (oryginalnie w przepisie proponowane są szczypiorek i pomidorki koktajlowe), jak również w wersji na słodko, smarując jego wierzch np. ulubionym dżemem czy jogurtem naturalnym z dodatkiem świeżych owoców. Dzięki temu każdego dnia możemy zjadać zdrowe, zróżnicowane i co najważniejsze szybkie śniadanie.

Zobacz także: Szybki omlet

Zastanawiając się co zrobić na śniadanie, możesz również skorzystać z innych sprawdzonych i polecanych przepisów, które zgromadzono tutaj. Znajdziesz tam zarówno propozycje wytrawne jak i słodkie, bogato węglowodanowe lub odwrotnie, białkowo-tłuszczowe. Szybkie śniadanie może być podawane zarówno w wersji na ciepło, jak i na zimno, w zależności od Twoich preferencji. Jedno jest pewne – każdy proponowany pomysł na śniadanie to pożywne i pyszne danie, a tym samym gwarantowany zastrzyk energii i cennych witamin po to, by dobrze zacząć nowy dzień!

Wpis znaleziono dzięki:

- Szybkie śniadanie

- Omlet na śniadanie

- Pastwa z awokado