,,Apocalipsis: Harry at the End of the World” to debiut muzyki zespołu Behemoth w świecie gier wideo. Dzięki narracji Nergala i budującej atmosferę kompozycji Behemotha, Apocalipsis zapowiada się na diabelsko wciągające doświadczenie.
Zajrzyj za kulisy nagrania z Nergalem w specjalnie przygotowanym na tę okazję filmie:
Idealne połączenie
,,Apocalipsis: Harry at the End of the World” to gra przygodowa, w której każde miejsce i każda postać są inspirowane klasycznymi rycinami wykonanymi przez XV i XVI-wiecznych artystów, takich jak Hans Holbein, Michael Wolgemut, czy Albrecht Dürer. Apocalipsis to tchnięcie nowego życia w klasyczne ryciny tworzące nowy świat, inspirowany Apokalipsą św. Jana i estetyką Danse Macabre, który jest pełen lęku, śmierci i zarazy. To nietuzinkowe połączenie sztuki i filozofii średniowiecza z grami wideo idealnie zgrywa się z wrażliwością zespołu Behemoth:
Estetyka i styl w jakim jest wykonana gra Apocalipsis są bliskie temu, co robię na co dzień i co lubię. Mnie zawsze inspirują i stymulują rzeczy, które są mroczne. Jestem na przykład fanem Gustawa Doré, którego ilustracje towarzyszą moim ulubionym książkom, np. “Rajowi Utraconemu” Miltona. Koresponduje to z tym, czym się zajmuję na co dzień w życiu zawodowym i prywatnie, bo to są moje pasje– mówi Nergal
Według Krzyśka Grudzińskiego, reżysera gry, trudno o lepsze połączenie:
Długo szukaliśmy najlepszego głosu do Apocalipsis i przez ten cały czas odpowiedź była na wyciągnięcie ręki. Nergal i Behemoth naturalnie pasują do naszej gry, do wybranej przez nas estetyki, symboliki i poruszanych motywów. Dla mnie jest to coś, co idealnie domyka moją wizję.

Niebezpieczna wyprawa
W Apocalipsis wcielasz się w Harry’ego, dla którego utrata jego ukochanej oznacza koniec świata. Teraz musi wyruszyć w podróż przez dziwną i nieprzyjazną krainę, by ją odzyskać.
Fabuła w Apocalipsis opowiadana jest poprzez prowadzenie dwóch połączonych ze sobą historii – pierwszej, która opowiadana jest graczowi bezpośrednio oraz drugiej, symbolicznej, opowiadanej przez napotykane w grze istoty i odwiedzane miejsca. To podejście nie tylko pasuje do średniowiecznych inspiracji gry, lecz także do twórczości Behemotha. Jak podsumowuje to Nergal:
Przede wszystkim podjąłem się tego wyzwania, bo fajnie jest być częścią gry. Do tego to, że Apocalipsis jest mroczne i pełne okultystycznej symboliki sprawia, że jest to dla mnie jeszcze bardziej atrakcyjne. Do tego w grze znajdzie się muzyka Behemotha przygrywająca w tle, co może być fajnym wyzwaniem dla naszych fanów, by wyłapać nasze brzmienie
