Chorwacka wyspa… na londyńskiej Tamizie!

Chorwacka Wspólnota Turystyczna zainaugurowała dziś kampanię marketingową „Full of Life”, która ma pokazać różnorodność kraju i zwiększyć liczbę turystów odwiedzających Chorwację. W tym celu na słynnej rzece Londynu pojawiła się jedyna w swoim rodzaju… chorwacka wyspa.

JMP_Croatia_Island_Thames_10
Chorwacka wyspa… na londyńskiej Tamizie!

W związku z rozpoczęciem kampanii „Full of Life”, Londyńczycy i przechodnie mogli dziś przecierać oczy ze zdumienia. Na Tamizie powoli dryfowała chorwacka wyspa, która docelowo przybiła do brzegu w pobliżu mostu Tower Bridge na dwudniową imprezę promocyjną pod hasłem „Full of Life”. Powstanie wyspy i wybranie jej na symbol kampanii było zainspirowane faktem, że w Chorwacji znajduje się aż 1244 wysp, które są charakterystycznym elementem tego kraju.

Na jedynej w swoim rodzaju chorwackiej wyspie na odwiedzających czeka wiele atrakcji –  m.in. średniowieczna wieżyczka, piękne chorwackie kwiaty i tradycyjny zespół muzyczny. Co więcej, wizyta na wyspie to także świetna okazja do oderwania się na chwilę od codziennych obowiązków i szansa na krótkie wakacje w stolicy kraju.

Podczas inauguracji kampanii dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Ratomir Ivicic powiedział: „Nasza najnowsza kampania opiera się na dużym wzroście liczby turystów w 2015 roku i wykorzystuje emocje towarzyszące odwiedzinom Chorwacji. Turyści poznają różne aspekty tego wyjątkowego kraju, mają więc różne wspomnienia związane z takimi dobrami jak kultura, piękno przyrody czy gastronomia. To właśnie wyróżnia Chorwację na tle innych krajów śródziemnomorskich”.

Kampania „Full of Life” skupia się na bogatych, zróżnicowanych możliwościach aktywnego spędzania czasu w Chorwacji — od popularnych zabytków historycznych po znakomite wina i światowej klasy festiwale muzyczne. Kampania obejmuje Internet, telewizję i prasę, a także szereg działań na platformach cyfrowych i w mediach społecznościowych (#CroatiaFullOfLife).

Program jest częścią strategicznego planu marketingowego Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na lata 2014–2020, którego celem jest wzmocnienie siły wizerunku Chorwacji, zwiększenie średnich wydatków osób odwiedzających Chorwację oraz liczby turystów poza sezonem. W pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku turystyka chorwacka odnotowała znakomite wyniki, przy czym z Polski przyjechało 603 062 turystów, a liczba noclegów wyniosła 4 011 925 (odpowiednio 575 868 i 3 798 475 w analogicznym okresie w 2014 roku).

Informacje o Chorwacji

Chorwacja, położona nad Morzem Adriatyckim, a zarazem blisko Europy Środkowej, jest krajem o bogatym dziedzictwie kulturowym. Obecnie jej spuścizna historyczna doskonale łączy się z młodzieńczym duchem i energią, co stanowi magnes dla osób szukających różnorodności. Zapierająca dech w piersiach przyroda, niekończąca się linia brzegowa, zróżnicowana kuchnia, a także duże możliwości turystyki przygodowej i sportowej oraz centra odnowy sprawiają, że warto tu przyjeżdżać przez cały rok. W Chorwacji każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od tego, czy będzie to zwiedzanie Dubrownika, wpisanego na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO, odwiedzanie wysp archipelagu Split, zbieranie trufli w Istrii, loty na paralotni w regionie Jezior Plitwickich, zwiedzanie ulic i zakamarków Zagrzebia, podglądanie ptaków w Parku Narodowym Kopacki Rit, całonocne imprezowanie na plaży Zrce w miejscowości Novalja czy spędzanie czasu z rodziną na plaży Zlatni Rat.