Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta

Minimalistyczne wnętrze, doskonała jakość - tak w skrócie prezentuje się Kia Niro. Czy ten hybrydowy crossover przypadnie do gustu zwolennikom ekologicznej jazdy?

Kia Niro - hybryda
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Kia Niro hybryda zestawiana jest najczęściej z Toyotą C-HR, która podbiła serce niejednego fana samochodów z napędem hybrydowym. Czy Niro ma szansę na podobną popularność? Jak sprawdzi się w trasie? Czas się przekonać.

Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Kompaktowa i funkcjonalna

Kia Niro to crossover dostępny tylko w wersji z napędem hybrydowym, jednak sprawdza się także poza miastem. Takim autem możemy swobodnie ruszyć w dłuższą podróż. Jego niewątpliwym plusem jest  dwusprzęgłowa skrzynia, która zwiększa komfort podczas jazdy, nie wywołuje uciążliwego wycia, a także w znacznym stopniu redukuje zużycie paliwa. Wygodnym rozwiązaniem okazała się również delikatnie podwyższona pozycja za kierownicą, poprawiająca widoczność.

Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Wnętrze Niro da się określić jednym słowem: praktyczność. I to wszystko w doskonałej jakości. Każda funkcja została oznaczona lub opisana odpowiednim przyciskiem na desce rozdzielczej. W tym aucie przede wszystkim liczy się intuicyjność i funkcjonalność. Ponadto Niro odznacza się świetnym nagłośnieniem i bezproblemowo łączy się z systemami multimedialnymi takimi jak Android Auto czy Apple CarPlay. Przyznam, że dawno, nie natrafiłam na tak czytelne rozłożenie przycisków najważniejszych funkcji. Multimedialny ekran czasem bardziej wygląda niż spełnia swoją rolę, absorbując mocno podczas jazdy. Duży plus za rozwiązanie przyciskowe!

Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Ograniczenie zużycia paliwa w KIA Niro

Czy ten model Kii przypadnie do gustu tym, którzy za najwyższy priorytet uważają ekologiczną jazdę? Cóż, nie jest to może najbardziej prośrodowiskowa hybryda, natomiast dysponuje ona dobrym nowoczesnym układem, który mocno wpływa na wydajność napędu. Gorzej z kolei prezentuje się inna kwestia – w pojedynku wagowym z chociażby Toyotą C-HR Niro niestety przegrywa, ale ma to znaczenie jedynie dla ekonomiki w ruchu miejskim. Po wyjechaniu w trasę sytuacja rysuje się odwrotnie, także wszystko zależy od tego, jakie podróże będziemy odbywać częściej.

Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Minimalizm w rozsądnej cenie

Niro niewątpliwie nie odznacza się wyjątkowym designem na ulicach, ale jej proste nadwozie oraz wnętrze może imponować. Projektanci zdecydowali się na ciemną, elegancką kolorystykę i nieskomplikowany kształt. Dzięki temu ten model Kii będzie idealny dla miłośników klasycznego minimalizmu. Ta z całą pewnością posiadająca pewien urok estetyka łączy się z dobrą ergonomią oraz kilkoma nowoczesnymi funkcjami, które bez wątpienia okażą się wystarczające dla osób bez sportowego zacięcia. Niro to propozycja warta uwagi z odpowiednią dla siebie ceną – możemy ją nabyć już za 97 700 zł. To rozsądna kwota za jakość na wysokim poziomie, choć bez przyciągającego wzrok designu.

Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Kia Niro – hybryda nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Podstawowe parametry techniczne:

  • Liczba drzwi: 5
  • Masa własna: 1425 kg
  • Ładowność: 505 kg
  • Długość: 4355 mm
  • Szerokość: 1805 mm
  • Wysokość: 1545 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Rozstaw kół przód/tył: 1555 / 1569 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
  • Pojemność bagażnika: 426 / 1434 l

Systemy bezpieczeństwa:

  • ABS – system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania, BAS – system wspomagania hamowania
  • ESS – automatycznie włączane światła awaryjne na wypadek gwałtownego hamowania, ESC – system stabilizacji toru jazdy
  • HAC – system wspomagający pokonywanie podjazdów, VSM – system podpowiedzi ruchu kierownicy
  • System bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
  • Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, system dezaktywacji poduszki pasażera
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją „autohold”
  • Pasy bezpieczeństwa foteli przednich z napinaczami i regulacją wysokości
  • Pasy bezpieczeństwa z czujnikiem obecności pasażerów przód / tył
  • Poduszki powietrzne boczne oraz pełnowymiarowe kurtyny powietrzne dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, poduszka kolanowa dla kierowcy

Osiągi:

  • Moc maksymalna: 141 KM przy 5700 rpm
  • Moment maksymalny: 265 Nm przy 1000–2400 rpm
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s
  • Prędkość maksymalna: 164 km/h
Auto nie tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska
Auto tylko do miasta. Foto Justyna Grochowska

Kia Niro hybryda- krótkie podsumowanie

Ten hybrydowy crossover to satysfakcjonująca jakość na czterech kółkach. Jak już wielokrotnie wspominałam, wygląd samochodu być może nie zachwyca, ale jak na taką cenę również nie zawodzi. Kia Niro to auto z klasą i wszystkim, czego potrzebujemy.

Testowała Monika Rebelak