
Najnowszy film Oliviera Assayasa nagrodzony został między innymi za reżyserię na ubiegłorocznym festiwalu w Cannes, pokazywany był także na wielu światowych festiwalach filmowych gdzie zdobył również uznanie krytyki i publiczności.
„Bezczelnie niekonwencjonalne ghost story z piekielnie utalentowaną Kristen Stewart” – komentuje Time Out
Kristen Stewart, która za poprzedni film Assayasa dostała pierwszego w historii Cezara dla amerykańskiej aktorki, tym razem wciela się w Maureen, osobistą stylistkę wielkiej gwiazdy świata mody.
Maureen mieszka w Paryżu i w tamtejszych ekskluzywnych butikach wyszukuje dla swojej pracodawczyni najlepsze kreacje i biżuterię. Bohaterka skrywa jednak mroczną tajemnicę. Otóż dziewczyna jest medium i nocami, w posiadłości położonej na uboczu, próbuje się skontaktować ze zmarłym przed trzema miesiącami bratem-bliźniakiem, z którym dzieliła nie tylko zdolność komunikacji z duchami, ale także genetyczną dysfunkcję serca.
W międzyczasie ktoś nieznajomy zaczyna wysyłać Maureen niepokojące wiadomości i wciąga ją w perwersyjną grę…

„PERSONAL SHOPPER” w kinach już 17 marca 2017r.
Dystrybutorem filmu w Polsce jest Aurora Films
Sylwetka reżysera:
Olivier Assayas – urodził się w 1955 roku w Paryżu, jest synem słynnego scenarzysty Jacquesa Rémy („Potępieńcy”, „Kotka”, „Gdyby wszyscy ludzie dobrej woli”). Ukończył nauki humanistyczne na paryskim uniwersytecie. Pod okiem ojca rozpoczął karierę w branży filmowej, najpierw jako krytyk. Publikował m.in. w słynnym „Cahiers du Cinéma”, wydał książkę o Bergmanie, wsławił się także jako jeden z pierwszych krytyków europejskich zwracających uwagę na nowe kino Azji. Za kamerą pierwszy raz stanął pod koniec lat siedemdziesiątych. W pełnym metrażu debiutował oryginalnym dramatem psychologicznym „Bezład” (1986) o grupie muzyków wplątanych w morderstwo. Od tamtej pory nakręcił dwa tuziny filmów, utrzymanych w charakterystycznym stylu z pogranicza kina artystycznego i gatunkowego. Na jego dorobek składają się zarówno wyszukane romanse, jak i thrillery erotyczne, komedie, niszowe dokumenty czy popularne seriale („Carlos”).