
Wśród przekazanych samochodów znajdą się dwa wyjątkowe pojazdy – tzw. „Czerwone Samochody” – Nowa Škoda Enyaq oraz hybrydowy Superb PHEV, które służą dyrektorowi wyścigu, Christianowi Prudhomme’owi jako mobilne biura i centra komunikacyjne. Obecność Škody na trasie nie kończy się jednak na logistyce – marka od lat sponsoruje zieloną koszulkę lidera klasyfikacji punktowej, a także funduje trofea dla zwycięzców w czterech kategoriach: klasyfikacji generalnej, punktowej, górskiej i młodzieżowej.
Tour de France 2025: 3339 km wyzwań i 184 zawodników
112. edycja Tour de France wystartuje 5 lipca z Lille, a zakończy się 27 lipca tradycyjnym finałem na Polach Elizejskich w Paryżu. 184 kolarzy z 23 zespołów zmierzy się z 21 etapami o łącznej długości 3339 km i przewyższeniu aż 52 500 metrów. Trasa prowadzi przez wymagające tereny Masywu Centralnego, Pirenejów, Alp z legendarnym podjazdem Mont Ventoux oraz góry Jura. Najwyższym punktem wyścigu będzie przełęcz Col de la Loze (2304 m n.p.m.).
Škoda prezentuje nowości: Elroq Respectline i projekt studentów
Podczas tegorocznego Tour de France Škoda zaprezentuje również dwa specjalne pojazdy. Pierwszy to Elroq Respectline – elektryczny SUV promujący wartości marki takie jak różnorodność, szacunek i inkluzywność. Drugi to L&K 130 – dziesiąty projekt studentów Akademii Škoda Auto, w pełni zaprojektowany i zbudowany przez młodych inżynierów. Oba pojazdy będą obecne w karawanie promocyjnej towarzyszącej każdemu etapowi.

Jubileusz 130-lecia: wyjątkowe trofea i historyczne odniesienia
Tegoroczne trofea dla zwycięzców są szczególnie wyjątkowe – ich design nawiązuje do jubileuszu 130-lecia marki. Zaprojektowane przez Škoda Design, wykonane z czeskiego kryształu, łączą nowoczesność z hołdem dla tradycji. Marka, która zaczynała swoją działalność w 1895 roku jako producent rowerów, kontynuuje swoje „rowerowe DNA” wspierając zarówno zawodowy, jak i amatorski sport kolarski.
– Od 22 lat jesteśmy partnerem Tour de France i z dumą wspieramy organizację tego prestiżowego wydarzenia. Nasza flota elektrycznych i hybrydowych pojazdów ułatwia logistykę wyścigu, a my sami – jako marka – z radością kibicujemy z milionami fanów na trasie i trzema miliardami widzów przed telewizorami. W tym roku świętujemy także 130-lecie Škody – marki, której historia zaczęła się właśnie od rowerów – podkreśla Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
Konkursy i platforma WeLoveCycling
Dla fanów przygotowano liczne atrakcje, które można śledzić na platformie WeLoveCycling.com. Tam pojawiają się ekskluzywne materiały zza kulis, relacje i konkursy. Główną nagrodą jest udział w finałowym etapie wyścigu w Paryżu. Siedmiu zwycięzców – wraz z osobami towarzyszącymi – pojedzie w samochodach Škody po 60-kilometrowej pętli wokół Pól Elizejskich w towarzystwie byłych zawodników. Do wygrania są także oficjalne zielone koszulki oraz rowery.
W ramach społeczności Škoda Cycling można również zapisać się na wspólne przejazdy z ambasadorem marki, Andym Schleckiem – zwycięzcą Tour de France z 2010 roku.
Dalsze zaangażowanie w kolarstwo
Poza Tour de France, Škoda aktywnie wspiera inne prestiżowe wydarzenia kolarskie, takie jak Tour de France Femmes avec Zwift, La Vuelta, L’Étape czy Mistrzostwa Świata UCI w Kolarstwie Górskim i Szutrowym. Partnerstwo z Międzynarodową Unią Kolarską (UCI) przedłużono na kolejne dwa sezony.