Własna marka odzieżowa – od czego zacząć?

Marzysz o własnej marce odzieżowej? Czeka na ciebie wiele wyzwań, którym musisz sprostać, by odnieść sukces.

Własna marka odzieżowa – od czego zacząć?

Kreowanie wizerunku marki odzieżowej jest ważne już na etapie planowania biznesu – tak, aby możliwie szybko przejść od konceptu do dostarczania ubrań, które Twoi klienci będą nosić z dumą. Nad czym warto się zastanowić, planując stworzenie własnej marki odzieżowej?

Czym wyróżni się Twoja marka?

Tożsamość marki odzieżowej to zbiór cech, które wpływają na to, jak konsumenci postrzegają dany brand. Im bardziej klienci utożsamiają się z wartościami marki, tym bardziej prawdopodobne, że sięgną po jej produkty. Ponadto wspomniane wcześniej cechy odróżniają brand na tle konkurencyjnych, co może sprawić, że doświadczenie klienta z daną marką będzie wyjątkowe – nawet pomimo tego, że na rynku są już podobne produkty.

Kto będzie odbiorcą Twoich produktów?

Idealny produkt powinien dawać konsumentowi uczucie posiadania czegoś wyjątkowego, perfekcyjnie dopasowanego do jego potrzeb. Uzyskanie tego efektu nie będzie możliwe, gdy oferta produktowa jest kierowana do zbyt szerokiej grupy docelowej. Aby Twoja marka odzieżowa miała szansę na odniesienie sukcesu, warto mieć świadomość, do kogo się zwracasz i jakie cechy wyróżniają daną grupę docelową. Mając tę wiedzę, łatwiej będzie ci dopasować zarówno specyfikację ubrań, jak i formę komunikacji z klientami.

Jak będziesz produkować ubrania?

Produkcja ubrań może być realizowana na kilka sposobów. Z perspektywy właściciela marki, optymalnym rozwiązaniem jest własna produkcja, jednak ze względu na wysokie koszty stałe, początkowo ten pomysł może okazać się niemożliwy do zrealizowania. Istnieje również możliwość zlecenia produkcji szwalni.

Zlecenie produkcji firmie zewnętrznej

Outsourcing procesów produkcyjnych obejmuje również branżę tekstylną. Osoby, które chcą rozwinąć własną markę odzieżową, mogą rozważyć współpracę ze szwalnią, która kompleksowo zajmie się realizacją projektów. Takie rozwiązanie wyklucza konieczność ponoszenia kosztów stałych związanych z produkcją ubrań, co umożliwia podjęcie wszelkich działań związanych z rozwojem brandu. W dłuższej perspektywie może okazać się to mało komfortowym rozwiązaniem, między innymi ze względu na ograniczone możliwości skalowania.

Produkcja własnym sumptem

Produkcja tekstylna jest możliwa także z wykorzystaniem własnych narzędzi. Ich zakup wiąże się ze sporą inwestycją, co w przypadku marek będących na wczesnym etapie rozwoju może być barierą nie do przeskoczenia. Nie należy się zrażać – docelowo warto jest dążyć do niezależności w tym obszarze, tak aby mieć pełną kontrolę nad procesem produkcji ubrań. Jedną z firm, która dostarcza nowoczesne rozwiązania technologiczne do produkcji tekstyliów, jest API.PL – bezpośredni importer i dystrybutor urządzeń, akcesoriów oraz mediów i podłoży do druku.

Własna produkcja stwarza nowe możliwości w obszarze komunikacji z klientami. Pokazując klientom, jak produkowane są ubrania, zyskasz ich sympatię i zaufanie, a ponadto udowodnisz, że wyjątkowość Twojej marki obejmuje każdy detal – także to, co dzieje się “za kulisami”.

Czy Twoja marka ma szansę na sukces?

Konkurencja w branży tekstylnej jest bardzo duża, co nie oznacza, że powinieneś rezygnować z realizacji swojego pomysłu. Wiele marek, które niegdyś cieszyły się popularnością i uznaniem, obecnie są u kresu swojej popularności; zastąpiły je inne, które konsekwentnie realizowały swoją misję. Rozwój marki odzieżowej z pewnością wymaga cierpliwości, co w dłuższej perspektywie może przynieść wymierne korzyści. Przekonasz się o tym tylko wtedy, gdy zaufasz swojej wizji.

Artykuł partnera