Wszystkie oblicza czerwieni według Martini i Asi Typek

Wszystkie oblicza czerwieni według Martini i Asi Typek

Nic dziwnego, że ten trend przeniósł się również na ulice miast. Fotografka Asia Typek, współpracując z marką Martini, dokumentowała obecność tego koloru w stylizacjach modelek i publiczności na największych Fashion Weekach.

Wszystkie oblicza czerwieni według Martini i Asi Typek

Asia Typek – fotografka specjalizująca się w zdjęciach „street style” – od ponad 10 lat obserwuje modowe trendy. W tym sezonie brała udział we wszystkich najważniejszych tygodniach mody, odwiedzając Paryż, Nowy Jork, Mediolan i Kopenhagę. Jej zdjęcia dokumentowały najciekawsze stylizacje oraz inspiracje, które pojawiały się zarówno na wybiegach, jak i ulicach tych stolic mody.

Wszystkie oblicza czerwieni według Martini i Asi Typek

Przepis na kolor czerwony

Jakie odcienie czerwieni dominowały podczas pokazów i na ulicach w czasie Fashion Weeków? „Zdecydowana, ostra czerwień!” – odpowiada Asia bez wahania. To klasyczny kolor, który od lat kojarzony jest z marką Martini, znaną z elegancji i ponadczasowości, idealnie wpisując się w tę estetykę.

Jednak Asia zwraca uwagę także na inne odcienie, takie jak głęboki burgund. „Choć mogłoby się wydawać, że burgund to dojrzały i trudny do stylizacji kolor, projektanci oraz trendsetterzy pokazali, jak z powodzeniem można go łączyć z innymi odcieniami czerwieni lub bardziej żywymi barwami, takimi jak różowy czy pomarańczowy” – mówi. Burgund często towarzyszył także stonowanym kolorom, takim jak ciemna szarość czy zgniła zieleń, a najodważniejsi sięgali po czerwony total look.

Wszystkie oblicza czerwieni według Martini i Asi Typek

Diabeł tkwi w szczegółach

W tym sezonie popularny jest także trend „pop of red”, czyli wprowadzanie czerwieni w formie akcentów, takich jak torebka, pasek, buty czy rajstopy. „Czerwień to odważny kolor, który w zależności od odcienia może być trudny do wystylizowania. Lubię, kiedy nie rzuca się od razu w oczy, ale pojawia się subtelnie w dodatkach” – zdradza Asia. „Ale dla tych, którzy chcą pójść na całość, burgundowy total look jest świetnym wyborem. Po czterech tygodniach Fashion Weeków widziałam go jednak trochę za dużo” – śmieje się fotografka.

Czerwień jako manifest

Podczas fotografowania Asia Typek skupia się przede wszystkim na osobie, a nie na samych trendach. „Najważniejszy jest dla mnie bohater zdjęcia i styl, który sobą reprezentuje” – wyznaje. Mimo to, jednym z najczęściej zauważanych trendów była właśnie czerwień. Ten kolor nie tylko jest modny, ale także symbolizuje pewność siebie oraz wolność. Może dlatego pozostaje ponadczasowy, będąc kwintesencją power dressingu.

Czerwień zasługuje na miano klasyki, a jako kolor marki Martini podkreśla jej elegancję, stylowość i kultowy charakter. To na jej podstawie Martini buduje swój związek z modą, inspirując projektantów do tworzenia stylizacji, w których ten odważny kolor gra główną rolę. By czerwień, podobnie jak Martini, nigdy nie wyszła z mody!