Wysmakowane śniadania dla zabieganych

Pierwszy posiłek jest kluczowy dla prawidłowego funkcjonowania mózgu. Zdrowe śniadanie doda nam energii na resztę dnia, pobudzi naszą kreatywność oraz sprawi, że będziemy bardziej wydajni.

Owsianka z owocami FOT mat pras OSM Piątnica1 - Wysmakowane śniadania dla zabieganych
Wysmakowane śniadania dla zabieganych

Podpowiadamy, na jakie produkty warto postawić, by nasz umysł od samego rana pracował z maksymalną efektywnością.

Owoce i nabiał zamiast rogalika

Dla sprawnego funkcjonowania naszego organizmu niezbędne jest dostarczenie mu odpowiedniej dawki składników odżywczych. Należy pamiętać, że poziom cukru we krwi tuż po przebudzeniu jest najniższy w ciągu doby.

– Dzieje się tak w wyniku procesów zachodzących w organizmie w ciągu nocy. Rano mózg domaga się uzupełnienia poziomu glukozy w wyniku wydzielania przez podwzgórze substancji zwiększającej apetyt na cukry – mówi Paulina Domagała, dietetyk.

To wyjaśnia, dlaczego rano chętniej sięgamy po słodkości. W niektórych krajach słodkie śniadanie to wręcz rytuał; Włosi czy Hiszpanie nie wyobrażają sobie przecież śniadania bez croissanta czy ciastek maślanych.

– Warto jednak postawić na zbilansowane menu, które zapewni nam uczucie sytości na długo. Apetyt na cukier skutecznie zaspokoją owoce z dodatkiem pełnowartościowego źródła białka, takiego jak mleko czy twaróg – dodaje dietetyczka.

Tosty francuskie maczane w mleku Fot materiały prasowe OSM Piątnica1 - Wysmakowane śniadania dla zabieganych
Wysmakowane śniadania dla zabieganych

Smak tradycji odkryty na nowo

Większość z nas z pewnością wie o zbawiennych właściwościach płatków owsianych. To produkt, na który stawiały już nasze babcie i mamy, wykorzystując go w tradycyjnych przepisach. Niegdyś podawane były głównie na ciepło, obecnie ich zastosowanie w kuchni jest znacznie szersze. W wersji gotowanej, pieczone czy na zimno – na którą z tych opcji warto zdecydować się o poranku?

– Obróbka cieplna płatków owsianych zwiększa ich indeks glikemiczny. Dla osób szczególnie dbających o dietę dobrym rozwiązaniem będą płatki namaczane wieczorem – przekonuje dietetyczka. Uatrakcyjnieniem takiego posiłku będzie wzbogacenie go ulubionymi dodatkami, takimi jak orzechy, owoce goji, korzenne przyprawy czy ulubione owoce. Dzięki temu prosty posiłek będzie nie tylko lekki i zdrowy, ale także pyszny.

Serek Wiejski BIO aranżacja Fot OSM Piątnica1 e1537174067695 - Wysmakowane śniadania dla zabieganych
Wysmakowane śniadania dla zabieganych

Mleczne przekąski ze smakową nutą

Propozycją dla zabieganych – zarówno na pierwszy posiłek, jak i drugie śniadanie – może być zdrowa przekąska z nabiałem w roli głównej.

– Produkty mleczne są bogate w witaminy z grupy B, które nie tylko odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, ale też pozytywnie wpływają na procesy metaboliczne oraz przeciwdziałają zmęczeniu, co jest szczególnie ważne o poranku – tłumaczy dietetyczka.

Poza tradycyjnym twarożkiem czy serkiem wiejskim z dodatkiem ulubionych owoców lub warzyw, wygodnym rozwiązaniem jest przekąska w postaci mleka smakowego. Taki napój szybko przyniesie orzeźwienie w gorące i duszne dni. Dobrej jakości produkt stanowi źródło energii, cennych witamin i minerałów, polecany jest również jako dodatek do śniadań.

– Na bazie mleka czekoladowego lub bananowego z łatwością przygotujemy też owsiankę czy dowolne płatki śniadaniowe. Z kolei mleko o smaku waniliowym świetnie sprawdza się jako dodatek do porannej kawy. Poza walorami smakowymi, produkt wyróżnia się poręczną butelką o optymalnej pojemności, którą łatwo przechowywać np. w drodze do pracy – radzi Natalia Bargielska z Działu Marketingu OSM Piątnica.

Jogurt z muesli i owocami FOt mat pras OSM Piątnica1 e1537174116666 - Wysmakowane śniadania dla zabieganych
Wysmakowane śniadania dla zabieganych

W niecodziennej odsłonie

Dla osób, które rano najchętniej sięgają po płatki śniadaniowe, dobrym rozwiązaniem może być domowa granola, której przygotowanie zajmuje dosłownie kilka chwil. Wystarczy zaopatrzyć się w płatki owsiane, ulubione orzechy oraz miód i całość rozłożyć na blasze. Następnie należy zapiec je w piekarniku. Po ostudzeniu przełożyć do szczelnie zamkniętego słoika – dzięki temu mieszanka nie straci swej chrupkości. To idealny sposób na szybkie śniadanie, które dostarczy optymalną dawkę cukru, pochodzącą z naturalnych składników. Popularne jest łączenie granoli z mlekiem krowim, jednak równie dobrze sprawdzi się z wariantem roślinnym czy smakowym – to źródło dobrze przyswajalnego wapnia oraz witamin z grupy B. Zwolennicy bardziej odważnego łączenia smaków mogą postawić na popularne obecnie puddingi.

– Dodając do nich superfoods, takie jak nasiona chia czy kasza jaglana, możemy dodatkowo uatrakcyjnić śniadanie, przygotowując je na bazie mleka smakowego – np. truskawkowego czy czekoladowego od OSM Piątnica. Dzięki temu uzyskamy niecodzienne, bogate w składniki odżywcze połączenie, w którym rozsmakują się zarówno dzieci, jak i dorośli. Warto podkreślić, że mleka smakowe można poddawać takiej samej obróbce termicznej jak tradycyjne mleko, co zwiększa możliwości ich wykorzystania w kuchni – dodaje Robert Muzyczka, Szef Kuchni Dworu Korona Karkonoszy.

 

Wpis znaleziono dzięki:

- Śniadanie dla zabieganych

- Szybkie śniadanie

- Nabiał