Jeansy jeszcze długo nam się nie znudzą. W ubiegłym roku Polacy wydali na nie blisko 3,5 mld złotych. Ale czy na pewno wiemy, za co rzeczywiście płacimy, gdy kupujemy w sklepie kolejną parę?
Jak wynika z analizy Picodi, koszty produkcji jednej pary stanowią zaledwie 1/5 jej ostatecznej sklepowej ceny.
– Nieco ponad 20 zł za wykonanie jednej pary to i tak sporo w porównaniu do kosztów pracy fabryk w Wietnamie, Pakistanie czy Bangladeszu, gdzie można je uszyć o wiele taniej. – podkreślają autorzy.
Kupując spodnie, płacimy również za ich transport i magazynowanie. Najwięcej z naszych pieniędzy dostają jednak sieci sprzedaży. W przypadku analizowanej pary marża sprzedawcy wyniosła blisko 50%!
W swojej publikacji autorzy podkreślają również ogromną rolę marketingu, który napędza sprzedaż jeansów największych marek. Za towar z wyższej półki zwykle jesteśmy gotowi zapłacić więcej – szczególnie wtedy, gdy spodnie widzieliśmy już wcześniej na nogach ulubionej gwiazdy. Producenci doskonale to wiedzą.