Facebook (Metaverse) otworzył swój sklep stacjonarny!

Mimo, że sam Meta i należący do niego Facebook kojarzy nam się wyłącznie, ze światem internetowym...to właśnie Meta otworzyła swój pierwszy sklep stacjonarny w Kalifornii, służy on jako salon wystawowy dla swoich najnowszych technologii i produktów konsumenckich.

Meta Store California
Foto (REUTERS/Nathan Frandino / Reuters Photos)

Pierwszy sklep stacjonarny Metaverse

Facebook to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Zgodnie ze statystykami z roku 2021, portal posiadał ponad 2.91 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie. Co minutę 400 nowych użytkowników rejestruje się, aby dołączyć do Facebooka. Jakiś czas temu, zmieniono nazwę firmy z Facebook inc. na Meta Platforms, tym samym wprowadzając na rynek technologiczny Metavers. To współdzielona wirtualna przestrzeń w której, znajdziemy rozrywkę, miejsce do wirtualnych spotkań, czy pracy.

Gdzie znajduje się sklep?

Marki takie jak np. H&M otworzyły już swój pierwszy sklep w wirtualnej rzeczywistości Metaverse. Tak jak firmy wchodzą powoli do zdigitalizowanej przestrzeni, sam Metaverse otworzył swój sklep stacjonarny. Fizyczny Meta Store odwiedzimy w Burlingame w Kalifornii.

Meta Store California
Foto (REUTERS/Brittany Hosea-Small / Reuters Photos)

Co sprzedaje Meta (Facebook)?

Sklep stacjonarny Metaverse, czyli tak zwany Meta Store jest pewnego rodzaju inicjatywą. To pomysł na demonstrację możliwości wirtualnej przestrzeni. Jest to pewnego rodzaju showroom, z nastawieniem na dostarczenie nam praktycznych doświadczeń ze sprzętem firmy i samym odczuciu wirtualnej przestrzeni Metaverse. Oferuje interaktywne demonstracje urządzeń np. Portal, Ray-Ban Stories oraz goglami Quest 2 VR.

Czego doświadczymy w stacjonarnym sklepie Metaverse

,,Wejdź do Meta Store, a odkryjesz, jak Ray-Ban Stories pomagają utrwalać i udostępniać wspomnienia, bez oderwania się od chwili’’- napisała firma w poście na blogu.

„Będziesz również mógł sprawdzić Meta Portal w specjalnym obszarze demonstracyjnym. Po wejściu do środka możesz przeprowadzić rozmowę wideo ze sprzedawcą, aby w pełni poznać jego możliwości, zobaczyć Smart Camera w akcji i bawić się funkcjami takimi jak Story Time. „

Szef sklepu Meta, Martin Gillard opowiada o Meta Store jako o sposobie na wytłumaczenie i przybliżenie tego, w jaki sposób ich produkty mogą być bramą do Metaverse – rozwiązania przyszłości. Wyjaśnia również, że nie sprzedają oni tam samego Metaversu ale mają nadzieję, że ludzie przyjdą i wyjdą, wiedząc trochę więcej o tym, jak ich produkty pomogą się z nimi ,,połączyć”.