Historia pewnego naszyjnika. Tiffany Diamond w wyjątkowej kampanii

Tiffany Diamond to jeden z największych kiedykolwiek odkrytych żółtych diamentów. Do niedawna tylko trzy kobiety mogły się poszczycić tym, że go nosiły. Do tego zaszczytnego grona właśnie dołączyła Beyonce.

Tiffany Diamond
Historia pewnego naszyjnika. Tiffany Diamond w wyjątkowej kampanii. Foto Instagram @beyonce

Tiffany Diamond to 128,5-karatowy kamień, którego wartość szacuje się na około 30 milionów dolarów. To właśnie on stał się bohaterem najnowszej kampanii marki Tiffany & Co., w której udział wzięli Beyonce i Jay Z. Amerykańska piosenkarka stała się pierwszą w historii czarnoskórą kobietą, która założyła na siebie kultowy naszyjnik. Jaka jest jego historia? Kto przed Beyonce dostąpił zaszczytu noszenia Tiffany Diamond? I, przede wszystkim, czemu klejnot jest taki wyjątkowy?

Historia Tiffany Diamond

Ten wspaniały kamień został odkryty w 1877 roku w kopalni diamentów Kimberley w RPA. Charles Lewis Tiffany nabył go rok później za kwotę 18 tysięcy dolarów. Król diamentów, jak nazywano założyciela marki Tiffany & Co. sprowadził luksusowy klejnot do Paryża, gdzie diament przecięto na brylant w kształcie poduszki. Oszlifowana powierzchnia kamienia wyniosła 82 faset, co stanowiło niespotykaną dotąd wartość. Klejnot odznaczał się także unikalnym blaskiem, nieporównywalnym w tamtym czasie z innymi diamentami tej wielkości.
W przeciągu następnych dekad Tiffany Diamond stanowił najważniejszą atrakcję wśród eksponatów Tiffany’ego na światowych wystawach. Jego popularność nie słabła, a wręcz przeciwnie. Rangę luksusowego klejnotu podnosi fakt, że w historii nosiły go zaledwie cztery kobiety.

Tiffany Diamond
Historia pewnego naszyjnika. Tiffany Diamond w wyjątkowej kampanii. Foto Instagram @tiffanyandco

Kamień, który zdobił tylko cztery szyje

Pierwszą kobietą, która miała zaszczyt nosić ten szczególny diament, była E. Sheldon Whitehouse. Wystąpiła w nim na balu organizowanym przez Tiffany’ego w 1957 roku. Cztery lata później klejnot zawisł na szyi Audrey Hepburn. Aktorka wystąpiła w nim na zdjęciach reklamowych do filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”. Osadzono go na diamentowej wstążce.
Na kolejną kobietę, która go założy, Tiffany Diamond musiał czekać ponad pół wieku. W 2019 roku pokazała się w nim Lady Gaga. Dopełnił on jej kreację na 91. uroczystości rozdania Oscarów. Piosenkarka i aktorka pojawiła się tam, promując film „Narodziny gwiazdy”.
Czwarty raz diament opuścił gablotę ze względu na najnowszą kampanię marki Tiffany & Co. Założyła go Beyonce, stając się tym samym pierwszą ciemnoskórą kobietą, która dostąpiła tego zaszczytu.

Wyjątkowe trio: Beyonce, Jay Z i Tiffany Diamond

Tiffany Diamond
Historia pewnego naszyjnika. Tiffany Diamond w wyjątkowej kampanii. Foto Instagram @beyonce

Do nowej kampanii „About Love” Tiffany zaprosił małżeństwo, które o miłości wie całkiem dużo. W ramach kampanii zdjęcia wykonał Mason Poole. Zrealizowano także film promocyjny, w którym usłyszymy nową wersję piosenki „Moon River”. Zaśpiewa ją oczywiście Beyonce, za to nagraniem zajął się jej mąż. Utwór wykonywała wcześnie Audrey Hepburn do filmu „Śniadanie u Tiffany’ego”. Klip promocyjny będzie mieć swoją premierę 15 września.
Na zdjęciach promujących kampanię „About Love” piosenkarka i raper prezentują się nieziemsko. Ona – w długiej, czarnej sukni, eksponującej ponętne kształty. On – w idealnie skrojonym smokingu. I ta biżuteria! Jay Z ma na sobie między innymi spinki od mankietów, w które przekształcono słynną broszkę Bird on a Rock projektu Jeana Schlumbergera. Nosi także jeden z najnowszych pierścieni zaręczynowych dla mężczyzn. Żona rapera również olśniewa w licznej biżuterii, jednak to właśnie naszyjnik z Tiffany Diamond gra w tej kampanii pierwsze skrzypce, prezentując się tak, jakby był stworzony dla Beyonce.