W magicznych latach młodości, intuicji, nadziei i idei, w czasach cudownych lat sześćdziesiątych, Cacharel napisał romantyczną melodię fascynującej i przełomowej epoki.A cudowne obrazy z fotografii Sary Moon dały unikalnemu stylowi Cacharel prawdziwą osobowość, historię, ujawniły ducha stworzyły legendę poruszającą emocje.
Te czarujące, wizualne i poetyckie marzenia stały się lustrami odbijającymi kobietę Cacharel w nieskończoność, wszędzie i nigdzie, i zawsze poza mijającym czasem. Przypadkowe przemiany dały jej wiele twarzy, wiele spojrzeń. I czy to byłaby Anais, Loulou czy inna, będzie to zawsze ta sama kobieta – kwitnący kwiat. Kobieta żyjąca fantazjami, wyobraźnią, wolna i niefrasobliwa. Kobieta, która uwielbia potwierdzać swój wdzięk w tajemnicy, w szepcie zwierzeń „pośród czułości i łagodności świata”.
Wszystko zaczęło się w czasie, kiedy jeszcze nic nie było dozwolone, ale już za chwilę miało stać się możliwe. To był czas, kiedy w świecie mody ścierał się konformizm z szaloną wolnością. Rodzące się pret-a-porter właśnie wyruszało na poszukiwanie swojej osobowości.
CACHAREL to nie tylko ponadczasowe perfumy: Anais Anais, Eden i Noa, to przede wszystkim opowieść o prostocie i funkcjonalności w awangardowym wydaniu. Cacharel to słynny francuski dom mody, znany z romantycznych i szalenie kobiecych kolekcji.
Historia marki sięga 1962 roku, kiedy to założyciel i wieloletni inspirator marki CACHAREL Jean Bousquet zaprojektował luźne damskie bluzki z kreponu – miękkiej gniecionej bawełny. Zdjęcia tych bluzek natychmiast znalazły się na okładkach czołowych magazynów modowych, i bardzo szybko butiki CACHAREL sprzedały ponad trzysta tysięcy kreponowych hitów. Nosiły je wszystkie gwiazdy tamtej epoki, między innymi Brigitte Bardot.
Na tym jednak nie koniec. Jean Bousquet, człowiek „zmysłów i interesów”, szukał już kolejnych wyzwań. Kolejnym bestsellerem stały się bluzki i sukienki w drobne kwiatki, zwane Liberty. Zaprojektowała je w drugiej połowie lat sześćdziesiątych ówczesna projektantka tego . To właśnie dzięki Liberty kobiety stały się wolne, lekkie i powabne. To ten wzór ugruntował romantyczny, młodzieńczy i pełen ckliwego uroku styl domu mody CACHAREL. Do dziś jest on podkreślany przez bardzo charakterystyczne dla marki motywy kwiatowe. Duże, egzotyczne wręcz bajkowe. Narysowane zamaszyście i bardzo kolorowe. Kwiaty pojawiają się w każdej kolekcji, choć co roku są inne.
Marka CACHAREL sukces zawdzięcza również Sarah Moon, niezwykle utalentowanej fotograf, która została zaangażowana przez firmę w celu stworzenia unikalnej identyfikacji wizualnej kolekcji CACHAREL. To ona wydobyła po raz pierwszy na światło dzienne poetycki charakter tej kolekcji. Jej piękne zdjęcia i spoty reklamowe malowały wizerunek kobiety CACHAREL, zwiewnej i zmysłowej, ale także barwnej i figlarnej. Sarah Moon osiągnęła to dzięki fotografii impresjonistycznej, pełnej ciepłego tła i światła. Jej fotografie przypominają bardziej obrazy niż surowe zdjęcia. Widać na nich radość i wdzięk. Powiew i ruch. Lekkość i powab. Po prostu kobiecość. Sarah Moon nigdy nie fotografowała ubrań, ale kobiety które w nich widziała. Pozwalała każdej kobiecie stworzyć własny scenariusz, zbudować własną historię. Dzięki temu obrazy Sarah Moon jeszcze dziś wzbudzają nieodparte pragnienia wejścia na zawsze w świat zbudowany przez CACHAREL.
Już w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych dom mody CACHAREL zdobył wśród francuskich firm pret-a-porter pozycję najbardziej znanej i najwięcej eksportującej marki. Do damskich kolekcji bardzo szybko dołączyła linia męska, a potem słodkie ubranka dla dzieci. Kolekcja została wsparta również spójną globalną kampanią reklamową, która była unikalna na tym polu w owym czasie. To także przyczyniło się do osiągnięcia bardzo dużej popularności przez markę, nie tylko we Francji, ale także w Europie.
Jean Bousquet był jednym z pierwszych, którzy stworzyli międzynarodowy image marki modowej. Wykreował swój styl, który stał się rozpoznawalny na całym świecie.
Co dziś jest rzadkością, pomimo osiągnięcia wielkiego międzynarodowego sukcesu, firma CACHAREL pozostała w rękach jej założyciela po dziś dzień.
CACHAREL okiem Estrelli ARCHS
Obecnie, kiedy w modzie widać wyraźne ożywienie, CACHAREL także dokonuje przewrotu. Jean Bousquet powierzył kierownictwo artystyczne ESTRELLI ARCHS. Zmiana zespołu kreatywnego jest elementem nowej strategii marki CACHAREL, kładącej nacisk na odkrywanie nowych talentów, co z kolei pozwala wnieść w kolekcje odrobinę niezbędnej świeżości i niepowtarzalności. Począwszy od Corinne Sarrut i Sarah Moon, poprzez duet Clements-Ribeiro, aż do dziś po Estrellę Archs, która zetknęła się już z marką w 2000 roku.
CACHAREL, z nowym zespołem kreatywnym, rozpoczął prace nad nadaniem marce nowego i niekonwencjonalnego wyrazu. Świeżości i surowości, z którą marka była utożsamiana na początku swojego istnienia. Sama Estrella Archs zwierza się: „Mam prawdziwy sentyment do kreatywnej wyobraźni CACHAREL, jej świeżości, poetyckiego czaru i tajemniczości”. Rozkloszowane płaszcze, ekstrawaganckie kapelusze, niepowtarzalne torebki i motywy kwiatowe charakterystyczne dla każdej nowej kolekcji to rozpoznawalny na całym świecie znak kolekcji CACHAREL. Świat marki CACHAREL to unikalne kolory, kwiaty, materiały i wzory, które dziś na nowo zostaną odkryte przez Estrellę Archs.
„Jestem szczęśliwy, że Estrella dołączyła ponownie do naszej firmy. Jej energia i wyczucie marki da nowy impet firmie i marce CACHAREL” powiedział Jean Bousquet, szef i CEO Cacharel.
Rys zawodowy Estrelli Archs
1997-1999: Dyplom zdobyty w MA Fashion, Central Saint Martins College of Art and Design w Londynie
1999-2000: Projektantka graficzna i stylistka, pracująca bezpośrednio z Nathalie Gervais i Niną Ricci
2000-2002: Główny projektant marki Cacharel
2002-2005: „Prawa ręka” Christiana Lacroix pod kierunkiem Emilio Pucci we Florencji
2006-2007: Konsultant i senior designer, współpracujący z Miuccia Prada
Marzec 2007: Estrella Archs rozpoczyna bliską współpracę z firmą Cacharel, obejmując w lipcu 2007 roku stanowisko Dyrektora Artystycznego.