
Toyota C-HR R-Tuned zadebiutowała na zakończonych niedawno targach SEMA 2017. Wcześniej została przetestowana na torze Willow Springs Raceway, na którym udowodniła swoje niesamowite osiągi, uzyskując czas okrążenia 1 min. 25,22 s – lepszy niż supersamochody luksusowych marek, takie jak amborghini Aventador czy Porsche 911 GT3. Toyota C-HR R-Tuned jest najszybszym crossoverem na świecie, a być może także najszybszym samochodem z przednim napędem. Obecnie rozważane są plany przetransportowania jej do Europy, aby mogła podjąć próbę pobicia rekordu okrążenia na słynnym torze Nürburgring Nordschleife, ustanowiony dla samochodów z przednim napędem przez Hondę Civic Type R.
Jak powstała Toyota C-HR R-Tuned?
Samochód został zaprojektowany i zbudowany przez firmę DG-Spec na zlecenie Toyoty USA. Ekstremalną modyfikację ułatwiła platforma TNGA – jednocześnie wyrafinowana i łatwa do adaptacji. Dzięki temu w kompaktowym crossoverze znalazło się miejsce na 600-konny tuningowany silnik.
Specyfikacja Toyoty C-HR R-Tuned
Silnik: 2AZ-FE 2,4 l DOHC, czterocylindrowy, 16-zaworowy, wyposażony w kute korbowody i tłoki 9.0:1, zawory ssące ze stali nierdzewnej, wydechowe z inconelu, wyścigowe sprężyny zaworów, tytanowe talerzyki oporowe, wyścigowe łożyska. Silentbloki Hasport. Specjalny chwyt powietrza, turbosprężarka Garrett GTX3076R Gen II z obudową turbiny 1.06 A/R, specjalny intercooler z rdzeniem Garrett, zawór upustowy sprężarki chłodzony cieczą, sportowy układ wydechowy. Specjalna wiązka przewodów, układ sterowania silnikiem i czujniki AEM, przestawiany regulator ciśnienia paliwa, wyścigowa pompa paliwowa, dwie chłodnice oleju, wyścigowa chłodnica.

Przekładnia
Pięciobiegowa, manualna Toyota E-series z kriogenicznie utwardzanymi i polerowanymi elementami, specjalne silentbloki Hasport, sprzęgło i koło zamachowe Centreforce, mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu OS Giken Super Lock, chłodnica przekładni z wentylatorem.
Podwozie
obręcze ze stopów lekkich 9×18” z oponami 275/35 R18 Toyo Proxes RR, wyścigowe zawieszenie z coiloverami Motion Control z zewnętrznymi zbiornikami i sprężynami Vogtland, regulowane tylne wahacze Progress Technology i regulowany tylny stabilizator poprzeczny. Czterotłoczkowe przednie hamulce Brembo z tarczami 355 mm i wyścigowymi klockami G-Loc, przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej.
Zewnętrze
Wentylowana pokrywa silnika Kaminari z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym, specjalne przednie i boczne tamy powietrzne oraz regulowany przedni rozdzielacz, regulowane tylne skrzydło z klapką Gurneya, specjalnie zaprojektowana winylowa dekoracja.
Wnętrze

Specjalna, wspawana ośmiopunktowa klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele Corbeau z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa G-Force Pro Series, tablica przyrządów Racepak IQ3 z rejestracją danych oraz czujniki VNET.