
Po jego śmierci Alexandra McQueena 11 lutego 2010 roku, w londyńskim domu towarowym Liberty klienci wykupili wszystkie egzemplarze słynnego dodatku – chusty ozdobionej czaszkami, która stała się powszechnym przedmiotem pożądania na całym świecie.

Czaszka, przez długi czas utożsamiana właśnie z przemijaniem i śmiercią, była unikana szerokim łukiem przez świat mody, zwłaszcza haute couture. Mało kto wie, że ukrywając się wśród subkultur, dopiero spopularyzowana przez McQueena, na nowo zyskała status ponadczasowości.

Czaszka na plakacie filmu „McQueen”, jak i jej różnorodne motywy przewijające się w filmie pomiędzy głównymi sekwencjami, jest tym bardziej wyjątkowa. Stanowi hołd dla marki McQueen oraz jej założyciela.

Projektant Gary James McQueen – siostrzeniec Alexandra, który tworzył swoje pierwsze prace pod czujnym okiem samego McQueena, we współpracy ze stałym fotografem marki Danem Tobinem Smithem oraz prestiżową agencją efektów specjalnych Asylum w Londynie, powołał do życia projekt, który stanowi główny motyw identyfikacji wizualnej filmu „McQueen”.

Inkrustowany złotem, kwiatami oraz otoczony towarzystwem ptaków, motyli i ciem cyfrowy model prawie metrowej czaszki, dzięki technice druku 3D powstał naprawdę. Następnie udekorowany świeżymi kwiatami i sfilmowany trafił na plakat.
